Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan alla!

Jag har ett litet sideprojekt hÀr dÀr jag gör X antal loopar till ett bolag hÀr i Sverige som senare sÀljer dom vidare till "riktiga loop/samplings" företag.

Jag funderar nu seriöst pÄ att starta eget inom just det omrÄdet - En online shop m.m.

Jag vet att suget efter fÀrdiga loopar Àr stor, vÀldigt stor. Och det Àr allt frÄn trance, downbeat till acid jazz.

Jag snackar om Loopar, Constructions Kit osv. I viss mÄn Àven samplingar! Men vi ska sikta in oss pÄ fÀrdiga loopar dÀr folk kan börja arbete direkt.

Jag söker dÀrför nÄgon som Àr duktig inom omrÄdet att tillsammans med mig, producera X antal loopar/constructions kit för att tillverka egna

loopskivor som folk sedan kan köpa via vÄran online shop. Jag rÀknar inte med att försÀljningen kommer bli sÄ dÀr jÀtte stor till en början, men det Àr

och kan vara kul att försöka iallafall.

Och jag vet att det finns hur mÄnga företag som helst som sÀljer och tillverkar egna loopar - Men suget bara ökar och ökar

och försÀljningen pÄ fÀrdiga loopar har ökat med över 200% dom senaste 3 Ären och ser ut att fortÀtta i den riktningen.

Är det nĂ„gon som Ă€r intresserad sĂ„ skriv gĂ€rna i denna trĂ„d!

Redigerat av Soundborn
Annons
Postat

Lite offtopic men.

Jag undrar alltid vem som köper loopar. Ivf jag tycker inte att man kan sÀga att man "gjort den hÀr lÄten" om man anvÀnder loops.

Postat

Det Àr la lite allt möjligt folk som köper loopar.

Speciell percussions/trumloopar dÄ mÄnga i dagens lÀge finner detta "onödigt att göra eget nÀr det finns mÄnga bra" och siktar istÀllet in sig pÄ det meloidiska i lÄten.

Men klart, alla anvĂ€nder inte loopar, och alla gör ju pĂ„ sitt sĂ€tt 😳

Postat

HallÄ Soundborn. Jag tycker det lÄter som en vÀldigt bra idé och jag skulle gÀrna stÀlla upp och vara med. Loopar kan vara vÀldigt bra att ha ett gÀng av. VÀldigt mÄnga som skriver musik och befinner sig under stressen deadlines innebÀr finner stor nytta av fÀrdiga loopar. Proffs som amatörer anvÀnder ju faktiskt loopar.

Mitt MSN: johangiannis@gmail.com

Postat
Kul Giannis! 😉

Jag har addat dig pÄ MSN!

Add me up...

Jag tycker detta verkar intressant...

Har rÀtt stora möjligheter att tillverka

bÄde loopsets och samplingar i mycket

bra format...

Postat

Vet inte om det fortfarande Àr igÄng, men jag har varit inne pÄ nÄgot liknande tidigare

tillsammans med en polare. Men dÄ skulle han producera och jag spela sax..

SÄ jag Àr jÀttegÀrna med om ni behöver livesax, flöjt, och liknande instrument.

Är vĂ€ldigt erfaren för min Ă„lder och har kontakt med flera bra studiorum.

Fast skulle tro att du har det ocksĂ„đŸ˜‰

iaf, maila Àr nog bÀsta sÀttet att nÄ mej.

oskar.forsberg (@) gmail. com

Postat
Fan va kul!

Är det Ă€ven din MSN adress det ?

nej.. men testa att maila eller ring.. 0704485250

oz

Postat

kolla in din sida pĂ„ myspacve Soundborn.. riktigt nice 😉 hoppas det slĂ„r ut med din "loopshop".. det finns stor efterfrĂ„gan. jag gillar sjĂ€lv trumloopar jag kan slicea sönder i bestĂ„ndsdelar och klippa klistra med 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.