Jump to content
Annons

Taner

Recommended Posts

När jag ska spela upp mina låtar i FL Studio som har rätt så många Patterns så blir ljudet så konstigt när CPU loadet stiger rätt så högt. Vissa av er har säkert påträffat detta innan. Jag undrar om det finns en chans att minska CPU Loadet när man spelar låten i FL Studio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tre förslag...

1. Använd inte så många/använd inte så datorkraftsslukande pluggar.

2. Bounca ut de instrument som är klara som ljudspår, och inaktivera mjukvaruinstrumenten.

3. Skaffa dator med snabbare processor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bra lr dålig dator?

Detta har jag:

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+

Minne: 1024MB RAM

EDIT: Jag använder 6st ToxicIII plugins just nu i min project ☺️... det är kanske därför det blir så hög CPU load ^^

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan nu verkar ljudet vara helt förstörd. Någon som vet hur man får tillbaka Default settings till Audio settings?. Behöver dom quick 🙂

EDIT: Jag behöver Default buffer length...

EDIT2: Eller skitsamma... jag bytte ljudkort till Nvidia ASIO och då fixade ljudet sig.

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag kan förstå så är reverb det bästa sättet att sätta en dator på prov. Har du möjlighet att köra ETT reverb som sendeffekt istället för 5 så borde det bli avsevärt bättre. Jag gjorde samma tabbe i början
Exaktemundo!
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag kan förstå så är reverb det bästa sättet att sätta en dator på prov. Har du möjlighet att köra ETT reverb som sendeffekt istället för 5 så borde det bli avsevärt bättre. Jag gjorde samma tabbe i början

Jajjemän, så skall man göra. Det gäller de flesta effekter som man lägger på "ovanpå", tex delay, chorus etc. Det var så man gjorde på den hederliga hårdvarutiden :rolleyes:

Dist och kompressor däremot, vill man inte köra som send - utan som insert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag kan förstå så är reverb det bästa sättet att sätta en dator på prov. Har du möjlighet att köra ETT reverb som sendeffekt istället för 5 så borde det bli avsevärt bättre. Jag gjorde samma tabbe i början

Men asså alla mina 5 Reeverbs har olika inställningar... kan man då ändå lägga in en Reeverb som send?

Och vad är skillnaden mellan Insert och Send?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag kan förstå så är reverb det bästa sättet att sätta en dator på prov. Har du möjlighet att köra ETT reverb som sendeffekt istället för 5 så borde det bli avsevärt bättre. Jag gjorde samma tabbe i början

Men asså alla mina 5 Reeverbs har olika inställningar... kan man då ändå lägga in en Reeverb som send?

Och vad är skillnaden mellan Insert och Send?

Send gör du som ett effektspår dit du skickar audiospår som ska ha samma effekt. Så att alla audiospåren som ska ha den effekten går igenom samma effekt. Istället för att ha 5 olika inserts. Men som sagt ska du ha olika inställningar blir det svårare.

Var det luddigt förklarat? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...