Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag undrar om man har förluster och om man fÄr mer brus nÀr man anvÀnder en patchbay istÀllet för att gÄ direkt in i ett ljudkort...det Àr sÄ smidigt att anvÀnder en patchbay att man nÀstan inte kan vara utan!!!

Annons
Postat

Prova och lyssna och om du inte hör nÄgot sÄ Àr det ingen skillnad, spela in lite tystnad och jÀmför brusnivÄerna.

Normalt sett sÄ Àr det ingen skillnad om det inte Àr en riktigt dÄligt lödd/tillverkad patcbay och taskiga kablar.

Rock on

Postat
Prova och lyssna och om du inte hör nÄgot sÄ Àr det ingen skillnad, spela in lite tystnad och jÀmför brusnivÄerna.

Normalt sett sÄ Àr det ingen skillnad om det inte Àr en riktigt dÄligt lödd/tillverkad patcbay och taskiga kablar.

Rock on

med dĂ„ligt lödd menar du typ behringer đŸ˜±

Postat

Kan man sÀga ungefÀr.............

Finns ju en radda skrÀp till, som dÄligt masstillverkade kablar frÄn typ hjung gang och teng bing etc tja hela östblocket Àr ju typ billigt skrÀp mÄnga ggr

Rock on

Postat
Det Àr ju bara kablar, inga komponenter sÄ vitt jag vet. alltsÄ bör det inte tillföra nÄtt brus.

Kablar Àr ju i princip ett motsÄnd, alltsÄ i högsta grad en komponent som fÀrgar ljudet mer eller mindre beroende pÄ kvalité...

Postat

Kör du balanserat sÄ ska det inte va nÄgra större bekymmer med brus och sÄnt. Köp en billig, det funkar utmÀrkt.

Postat (redigerat)
Det Àr ju bara kablar, inga komponenter sÄ vitt jag vet. alltsÄ bör det inte tillföra nÄtt brus.

Kablar Àr ju i princip ett motsÄnd, alltsÄ i högsta grad en komponent som fÀrgar ljudet mer eller mindre beroende pÄ kvalité...

vi kom överens (?) om i en tidigare trÄd att sladdars pÄverkan pÄ ljudet Àr i princip försumbar.

Redigerat av ChrioN
Postat

vi kom överens (?) om i en tidigare trÄd att sladdars pÄverkan pÄ ljudet Àr i princip försumbar.

jag kom inte överens om det... 🙂

Postat

Det absolut bÀsta Àr en bantam-patchbay men dessvÀrre sÄ Àr kostnaden rÀtt sÄ hög ocksÄ. Jag tog beslutet att införskaffa en sÄdan för ett tag sedan och jag Àr inte besviken!

Spar plats ocksÄ eftersom bantam kontakter (+ sladd) Àr mycket mindre Àn vanliga 1/4 tum (tele).

Postat

AprpopĂ„ Behringer. En fjĂ€rdedel av kontakterna glappar... Men de som inte gör det lĂ„ter riktigt bra! 🙂

Postat (redigerat)

jag kom inte överens om det... 🙂

nÄngÄng nÀr man kÀnner för det ska jag starta en trÄd som behandlar Àmnet. det finns ju delade meningar om kabelns inverkan pÄ ljudet.. skulle vara rÀtt intressant att höra folks funderingar om det.

edit: om nĂ„gon sitter och klĂ€mmer pĂ„ en lĂ€nk till liknande debatter sĂ„ pma gĂ€rna! eller skriv hĂ€r 😆

Redigerat av ChrioN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.