Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har helt plötsligt fått detta problem i Sonar. När jag har spelat in ett spår och ska spela in ett nytt så kommer inspelningen från spår ett med i det nya spåret och så fortsätter det. Vid varje nytt spår dubbas alla andra tidigare insp spår till det nya. Har ett Audiophile 2496 och kör XP och kollat runt i div ljudinställningar men hittar inte vad som kan vara felet!

Hjääälp

Annons
Postat

Tjena Guranisten,

Låter lite som att du får med "what you hear is what you get" fenomenet.

Nu vet inte jag ifall du jackar in guran direkt i ljudkortets in eller

om du har en extern mixer.

Ifall du har en extern mixer kopplat till ett ljudkort med 2 in/ut så

snappar Sonar upp allt som kommer in ifall du låter masterout på mixern

gå till ljudkortets ingångar.

Lösning: Om möjligt, ifall du har lediga pci platser i pc:n, köp ett till

2496 kort. Ja, det funkar att ha dubbla 2496. Då får du 4 in/ut, alltså fyra master out i Sonar.

Postat
Tjena Guranisten,

Låter lite som att du får med "what you hear is what you get" fenomenet.

Nu vet inte jag ifall du jackar in guran direkt i ljudkortets in eller

om du har en extern mixer.

Ifall du har en extern mixer kopplat till ett ljudkort med 2 in/ut så

snappar Sonar upp allt som kommer in ifall du låter masterout på mixern

gå till ljudkortets ingångar.

Lösning: Om möjligt, ifall du har lediga pci platser i pc:n, köp ett till

2496 kort. Ja, det funkar att ha dubbla 2496. Då får du 4 in/ut, alltså fyra master out i Sonar.

Tjenixen!

Jag kör med en extern mixer men det enda som går därigenom är en V-amp för gitarr och bas. Sen går main out från mixer till AUX CD In på en förstärkare, från stärk LINE OUT till ANALOG OUTS på audiophile. Sen är ljudkortet kopplat från In till OUT på stärk så jag får ut ljud i högtalarna.

När jag kör VSTI så går även dessa in på nya spår jag spelar in.

Jo det där med "what you hear is what you get" låter ju troligt men jag kan inte hitta var jag skulle kunna ändra detta. Har aldrig haft detta problem förut så det är frustrerande!

Postat

Till att börja med - kolla dina anslutningar : signalen Out ska kopplas till In på nästa apparat, d.v.s. "Line Out" från mixern till "Analog In" på kortet - jag är förvånad att det låter över huvud taget, om du kopplat som du beskriver.

"Analog out" på Audiophile till "in" på förstärkaren ( jag antar att detta är monitor-förstärkaren ? ).

Vad jag kan minnas finns väl inget "what you hear"-alternativ i ljudinställningarna för Audiophile, däremot för Soundblasphemy/Soundblaster-kort.

Lycka till

Per

• 1 månad senare...
Postat
Till att börja med - kolla dina anslutningar : signalen Out ska kopplas till In på nästa apparat, d.v.s. "Line Out" från mixern till "Analog In" på kortet - jag är förvånad att det låter över huvud taget, om du kopplat som du beskriver.

"Analog out" på Audiophile till "in" på förstärkaren ( jag antar att detta är monitor-förstärkaren ? ).

Vad jag kan minnas finns väl inget "what you hear"-alternativ i ljudinställningarna för Audiophile, däremot för Soundblasphemy/Soundblaster-kort.

Lycka till

Per

Hade kopplat helt fel, enkelt fel när man väl kom på det :rolleyes:

• 2 veckor senare...
Postat
Hade kopplat helt fel, enkelt fel när man väl kom på det 😏

Oh, du är långt ifrån först & förmodligen inte sist heller - bra att det löste sig !

Per

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.