Twilight_Zound Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 NÄgon som kan nÄgot om dessa...?? Erfarenheter? Jobbat med dem? Speak up...Please
Björn Olsberg Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 KĂ€nner inte till dem. De Ă€r sĂ€kert bra, men jag gillade copyn pĂ„ Josefin Jacobsson: Josefin Jacobssons första skiva kommer inom kort att göra en skiva. đ http://damrecordet.com/Musik.htm
Demomannen Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Extremt snygg hemsida har dom ocksÄ. Det osar pro.
Twilight_Zound Postat 2 augusti 2007 TrÄdstartare Postat 2 augusti 2007 Anledningen till att jag undrar Àr att jag har haft en viss kontakt med "företaget". Inte direkt seriös frÄn deras sida dock... Jag Àr intresserad av en av deras sÄngerskor. Hon Àr intresserad av mig som producent...Jag tÀnkte bara pejla lÀget lite... Jag ringde helt sonika upp och frÄgade om det var ok han sa ja visst. Vi skulle trÀffas sen hörde jag inte mer... Nu Àr kontakt etablerad med sÄngerskan i frÄga och det visar sig att hon inte har kontrakt eller muntliga avtal eller sÄ...Det Àr bara att köra pÄ med andra ord...? Eller?
Demomannen Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Javisst Àr det! Artister pÄ hobbynivÄ Àr av naturliga skÀl sÀllan bundna av exklusivitetsavtal. Om du tror att det Àr vÀrt besvÀret sÄ ska du avtala om rÀtten till inspelningarna, se mitt svar i andra trÄden. Men kanske du ska ta det lite lugnt med det sÄ hÀr i början, innan ni erövrat vÀrlden?
Demomannen Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 đ Jag vill faktiskt rekommendera alla att ta sig en ordentlig titt pĂ„ damrecords hemsida. UnderhĂ„llning pĂ„ hög nivĂ„, lite Solstollarna 2007. http://damrecordet.com/res/Filmen/mediafilmavacademyfilm.wmv
Dexter Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Jag Àr intresserad av en av deras sÄngerskor.Hon Àr intresserad av mig som producent...Jag tÀnkte bara pejla lÀget lite... Jag undrar bara vilken av sÄngerskorna du vill jobba med? Man kan vÀl inte direkt pÄstÄ att nÄn av dem briljerar... /Dex.
Dexter Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 đJag vill faktiskt rekommendera alla att ta sig en ordentlig titt pĂ„ damrecords hemsida. UnderhĂ„llning pĂ„ hög nivĂ„, lite Solstollarna 2007. http://damrecordet.com/res/Filmen/mediafilmavacademyfilm.wmv I denna katalog finns fler filmer, bland annat nĂ„gra gripande musikvideor. http://damrecordet.com/res/Filmen /Dex.
Twilight_Zound Postat 2 augusti 2007 TrÄdstartare Postat 2 augusti 2007 (redigerat) Jag Àr intresserad av en av deras sÄngerskor.Hon Àr intresserad av mig som producent...Jag tÀnkte bara pejla lÀget lite... Jag undrar bara vilken av sÄngerskorna du vill jobba med? Man kan vÀl inte direkt pÄstÄ att nÄn av dem briljerar... /Dex. Beror helt och hÄllet pÄ hur man hanterar dem... Den jag har kontakt med kan mer hon fick lov att göra pÄ DAM...Ni fÄr se... Edit: Men nu var det ju inte frÄga om artisterna i sig utan om "bolaget" som sÄdant... Redigerat 2 augusti 2007 av Twilight_Zound
VacUm Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 tack för underhÄllningen! Underbar sida, studio, lÄtar.. ja allt! Med producentens ljudbibliotek kan vad som helst bli en hit.
Hemluth Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Jag har lÀnge undrat vart den lille herren Magnus Svensson tog vÀgen. (jag hade honom som musiklÀrare i mellanstadiet) Nu vet jag svaret.
Twilight_Zound Postat 2 augusti 2007 TrĂ„dstartare Postat 2 augusti 2007 Tror vi hĂ„ller hĂ€r va...SĂ„ vi inte övergĂ„r i smutskastning.. Jag Ă€r nöjd med svaren pĂ„ mina frĂ„gor... đ
Dexter Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Tror vi hĂ„ller hĂ€r va...SĂ„ vi inte övergĂ„r i smutskastning..Jag Ă€r nöjd med svaren pĂ„ mina frĂ„gor... đ Du har rĂ€tt. F'lĂ„t. đ /Dex.
meravigliosa (oregistrerad) Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 NÄgon som kan nÄgot om dessa...??Erfarenheter? Jobbat med dem? Speak up...Please - Vad vill du dem?
meravigliosa (oregistrerad) Postat 16 augusti 2007 Postat 16 augusti 2007 - Vad vill du dem? Jag ber om ursÀkt för min okunnighet. Jag sÄg inte att det fanns hundra svar innan jag skrev detta. Men jag ville komma till att jag varit i kontakt med dem. Det var sÄ kul och se att det pratades om det hÀr sÄ jag till och med gick och blev medlem..
Twilight_Zound Postat 16 augusti 2007 TrĂ„dstartare Postat 16 augusti 2007 (redigerat) Oki... HĂ€r Ă€r storyn: Jag upptĂ€ckte en sĂ„ngerska som jag tyckte hade potential. Det visade sig att hon hade samarbete med D.A.M (EJ kontrakt). Jag tĂ€nkte av ren hyfs och respekt tar jag kontakt med ansvarig för DAM och kollar lĂ€get lite. Om det skulle va möjligt för mig att jobba lite med denna sĂ„ngerska. Svaret jag fick vart mer Ă€n possitivt. Hade haft lite sporadisk kontakt med henne innan och det blev bestĂ€mt med Ansvarig för DAM att vi ALLA tre skulle trĂ€ffas inne i kalmar och disskutera ev samarbete. Ansv skulle kontakta mig efter samtal med sĂ„ngerskan. Nu kommer det roliga: Han hör inte av sig. Han och sĂ„ngerskan trĂ€ffas i kalmar och han pĂ„stĂ„r att jag skulle dyka upp, vilket jag inte visste. Naturligtvis blir det lite negativ stĂ€mning. Det gĂ„r en vecka eller tvĂ„, sĂ„ fĂ„r jag ett samtal via MSN med sĂ„ngerskan dĂ€r det framgĂ„r att dom hade trĂ€ffats men jag inte dykt upp. Han hade sagt att jag skulle komma. Jag och sĂ„ngerskan bestĂ€mmer ett möte utanför DAM, efter detta mötet beslutas det att vi SKA jobba ihop oavsett.. Hon har INGA avtal/kontrakt eller dylikt med DAM Det framgĂ„r Ă€ven att det Ă€r flera st som Ă€r VĂLDIGT irriterade och kĂ€nner sig MYCKET felbehandlade av DAM.. Jag har inga som helst intressen av samarbete med DAM..PUNKT Redigerat 16 augusti 2007 av Twilight_Zound
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.