Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

kan man få tips om PC tillverkare som har laptops med 6 pinnars 400 eller 9 pinars 800 firewire kontakter?

Eller möjligen om PCIe-kort (för laptops) med den möjligheten..

Är trött på 4 pinnars fwkontakter som aldrig funkar som dom borde! (eller PC-kort för den delen)..

Kollade med en så pass renomerad musikdatortillverkare som Frost, men icke.. med dom har en PCIe plats, som kunde vara en möjlighet...

/ptr

Annons
Postat (redigerat)

MacBook Pro har både FW-400 och 800.

Redigerat av Phobos
Postat

Kan man kör XP på en sån? ☺️

Tyvärr så finns det igen Macmjukvara som jag känner mej bekväm med efter att ha använt Magix Sequoia i snart 6 år.. (Att klippa klassisk musik i Protools känns så 1900-tal när man en gång vant sig med dom enkla självklara handgreppen i Sequoia..) 😆

/ptr (fd mac användare)

Postat

Kan man kör XP på en sån? ☺️

Tyvärr så finns det igen Macmjukvara som jag känner mej bekväm med efter att ha använt Magix Sequoia i snart 6 år.. (Att klippa klassisk musik i Protools känns så 1900-tal när man en gång vant sig med dom enkla självklara handgreppen i Sequoia..) 😆

/ptr (fd mac användare)

Jajamensan det kan man genom Boot Camp (som dock ännu är i en beta-version). Den skarpa versionen kommer i höst. Släng iväg ett pm till olsberg, han har kört en hel del XP på sin Macbook Pro vad jag förstått.

Postat (redigerat)

Och då menar Ni Native? (ie. ingen emulering som man var tvungen till på 90-talet)??? och med fullt stöd för alla portar och brännare?

Går det, sticker jag köper en i morgon bitti!!

finns det några XP på Intel Mac tips upplagda någonstans..

/ptr

Redigerat av ptr
Postat

Jag kör via Boot Camp. Win Xp native alltså. Brännare har du macen redan. Jag har ett RME fireface 400 på FW400 porten och en extern disk på FW800 porten. Extra skärm och externt keyboard med mus på USB.

Postat (redigerat)

Super.. Har ett RME FW800, kul att få dyka ner i Macvärlden igen även om man måste ha XP i botten..

/ptr

Redigerat av ptr

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.