Jump to content
Annons

IgÄr dog min dator... :(


Recommended Posts

Satt och jobbade som vanligt med ett project, sen blev det bara svart och tyst...

Den bara dog.. 😆

Kom fram till att den mÄste blivit överhettad. 32` varmt i rummet,

Cubase + Reason + div andra progr igÄng.

Testar trycka av den via switchen pÄ baksidan och sÀtta pÄ den

igen. Men nada...KnÀpptyst. Inte flÀktar, hddŽs, cd/dvdŽs eller

nÄtt ljud över huvud taget....

SÅÅÅÅÅÅ LEDSAMT....

Det bra Àr att man bara lÀ,mar in den sÄ fÄr man allt utbytt.

HemPc via Kommunen 😉

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Vi sörjer gemensamt ... tÀnder ett ljus .... kumbaja ..

Glöm bara inte att spara ALLT! Jag har sjĂ€lv fĂ„tt en garantireparation och dĂ„ byttes Ă€ven hĂ„rddiskarna vilket innebar att allt som var pĂ„ dessa (senaste projektet) ocksĂ„ försvann. 😆 Ja, man lĂ€r sig. IDag kör jag med externa backupdiskar...

😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AlltsĂ„ inte för att bagatellisera din sorg, men nĂ€r jag klickade in hĂ€r sĂ„ tyckte jag att det stod "IgĂ„r dog min dotter.. ", sĂ„ jag blev pretty lĂ€ttad.. det kunde alltsĂ„ varit betydligt vĂ€rre.. men det Ă€r synd pĂ„ dig Ă€ndĂ„ dĂ„ 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AlltsÄ inte för att bagatellisera din sorg, men nÀr jag klickade in hÀr sÄ tyckte jag att det stod "IgÄr dog min dotter.. ", sÄ jag blev pretty lÀttad.. det kunde alltsÄ varit betydligt vÀrre..

😆 Ja det dĂ€r sĂ€tter ju det hela i ett annat ljus...:

Satt och jobbade som vanligt med ett project, sen blev det bara svart och tyst...

Den bara dog.. 😉

Kom fram till att den mÄste blivit överhettad. 32` varmt i rummet,

[...]

SÅÅÅÅÅÅ LEDSAMT....

Det bra Àr att man bara lÀ,mar in den sÄ fÄr man allt utbytt.

[...] 🙂

Morbid humor... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vem kan fÄ hem-PC? Alla som jobbar?

Vissa kommuner erbjuder till anstÀllda att fÄ köpa en dator till reducerat pris och att man betalar frÄn sin lön.

Beklagar jag ocksĂ„, Min pc Ă€r ocksĂ„ pĂ„ vĂ€g att krascha snart mĂ€rker jag....tur att det inte Ă€r den jag har i studion 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Vem kan fÄ hem-PC? Alla som jobbar?

Vissa kommuner erbjuder till anstÀllda att fÄ köpa en dator till reducerat pris och att man betalar frÄn sin lön.

Beklagar jag ocksĂ„, Min pc Ă€r ocksĂ„ pĂ„ vĂ€g att krascha snart mĂ€rker jag....tur att det inte Ă€r den jag har i studion 🙂

Ska uttrycka vikten av att SPARA HĂ„rddiskarna...

Dom Ă€r vĂ€rda FLERA miljoner... 😆

Hur skulle jag kunna veta att den skulle dö just i gÄr...

Visst jag gör frekventa backups men man kan inte

komma ihÄg ALLT...

SkÀmt Äsido dom fick veta genom telesamtal att

dom fÄr bara byta NÀtagg och grafikkort INGET

annat....

@musik

Japp, BARA dom som jobbar... đŸ˜± Ingen annan.... 😆😉

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ZTF (oregistrerad)
Vem kan fÄ hem-PC? Alla som jobbar?

Vissa kommuner erbjuder till anstÀllda att fÄ köpa en dator till reducerat pris och att man betalar frÄn sin lön.

Det Àr numera inte möjligt för företagen att anvÀnda Hempc som skatte-avdrag sÄ möjligheten att fÄ hempc pÄ jobbet Àr minimal numera.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Àr numera inte möjligt för företagen att anvÀnda Hempc som skatte-avdrag sÄ möjligheten att fÄ hempc pÄ jobbet Àr minimal numera.

... vilket resulterat i att det nu skapats en marknad för försÀljning av pc-paket med serviceavtal till privatkunder. Skulle inte förvÄna mig om den marknaden blommar upp nu efter semestrarna. MÄnga aktörer stÄr sÀkert i startgroparna sÄ det kan komma att bli kundens marknad, om vi har tur!

đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

TrĂ„kigt 😆 Det finns program som hĂ„ller koll pĂ„ temperaturerna som funkar som ett "larm" typ. SĂ„ ifall nĂ„gon del börjar bli för varm sĂ„ börjar det tjuta som fan sĂ„ kommer det upp en popup dĂ€r man ser vad som Ă€r fel. Bara för det kommer jag inte pĂ„ vad nĂ„got sĂ„nt program heter đŸ˜±đŸ˜†

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...