Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hoj Hoj

har just inhandlat monitorer och undrar om jag ska ställa dem på stumt eller dämpande underlag?

har hört olika av folk och undrar vad som är bäst behöver få upp dem en bit står på skriv bordet nu på det medföljande frigolit emballaget? kankse inte de bästa eller?

Annons
Postat

Innan Claes kommer med sin MoPad-pitch ( 😉] tycker jag att du borde prova lecablock.

De är helt döda/stumma. Jag kör med såna och mellan högtalare och block har jag lagt en tunn skiva skumgummi, mest för att inte repa undersidan på monitorerna.

Postat

😆

Då får jag väl komma dragandes med mina MoPads. 😉

Absorbenter är det som kan isolera monitorerna från underlaget. Ett stumt material överför vibrationerna - om det inte samtidigt är väldigt tungt och därför släcker ut vibrationerna.

Spikes är helt förkastligt eftersom sådana bara gör att monitorer och underlag kopplas ihop ännu bättre...

Tänk förresten också på att det är diskanten som ska vara i öronhöjd, eftersom den har kraftigast riktverkan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.