Danny Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 Hej! Någon som har en aning om hur morphingen och delayet på rösten som kommer in vid 0:44 gjorts? Ganska skön effekt tycker jag, en effekt som ofta används i house. Låten är en remix på karnevalslåten 2002 i Lundakarnevalen som gjorts av Axwell. Enligt vad jag vet är den offentlig, så inga rättighetsproblem bör uppstå pga att jag länkar till den här. Här kommer länken: Your browser does not support the HTML5 audio tag
jarlo Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 Hej! Någon som har en aning om hur morphingen och delayet på rösten som kommer in vid 0:44 gjorts? Ganska skön effekt tycker jag, en effekt som ofta används i house. Låten är en remix på karnevalslåten 2002 i Lundakarnevalen som gjorts av Axwell. Enligt vad jag vet är den offentlig, så inga rättighetsproblem bör uppstå pga att jag länkar till den här. Här kommer länken: Your browser does not support the HTML5 audio tag Det är nog inte mer komplicerat än ett lågpassfilter som öppnas upp. D.v.s. den skär bort massor av mellanregister och diskant i början, för att skära av mindre och mindre mot slutet. Antingen skaffar du en filterplugg (t.ex. TBK), eller så automatiserar du en vanlig eq. Delayet är väl, ja. Ett delay Hoppas det hjälpte!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.