Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Någon som har en aning om hur morphingen och delayet på rösten som kommer in vid 0:44 gjorts? Ganska skön effekt tycker jag, en effekt som ofta används i house. Låten är en remix på karnevalslåten 2002 i Lundakarnevalen som gjorts av Axwell. Enligt vad jag vet är den offentlig, så inga rättighetsproblem bör uppstå pga att jag länkar till den här. Här kommer länken:

Annons
Postat
Hej!

Någon som har en aning om hur morphingen och delayet på rösten som kommer in vid 0:44 gjorts? Ganska skön effekt tycker jag, en effekt som ofta används i house. Låten är en remix på karnevalslåten 2002 i Lundakarnevalen som gjorts av Axwell. Enligt vad jag vet är den offentlig, så inga rättighetsproblem bör uppstå pga att jag länkar till den här. Här kommer länken:

Det är nog inte mer komplicerat än ett lågpassfilter som öppnas upp. D.v.s. den skär bort massor av mellanregister och diskant i början, för att skära av mindre och mindre mot slutet. Antingen skaffar du en filterplugg (t.ex. TBK), eller så automatiserar du en vanlig eq.

Delayet är väl, ja. Ett delay :rolleyes:

Hoppas det hjälpte!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.