Jump to content
Annons

The Pogues


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Absolut skitbra band gillar sånt det e drag i musiken. Tråkigt att han häver så in i hellgötta han Shane där, kan ju inte må bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Absolut skitbra band gillar sånt det e drag i musiken. Tråkigt att han häver så in i hellgötta han Shane där, kan ju inte må bra.

Håller med i allt här. Snubblade på dem på You Tube när jag letade efter nåt helt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla även The men they coudn´t hang:

de har gjort många bra skivor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pogues var rätt inne för en tio (tjugo) år sedan sådär (jag börjar bli gammal). Jag har sett dem live ett par gånger. Shane MacGowan, sångaren var dock så djävla packad att han inte kunna vara med på spelningen så "Spider" fick sjunga istället. Alla fulla killar skrek bara efter Shane, vilket retade mig lite eftersom bandet faktiskt var riktigt bra. HAr man inga plattor i sin samling så skulle jag rekomendera att man köpte några av de första Eller en "very best off".

De kommer förresten till Way Out west festivalen i Göteborg i Augusti enligt deras hemsida.

http://www.wayoutwest.se/

🙂

edit: Julsången Fairytail of New York är ju en klassiker.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan varmt rekommendera skivan "If I Should Fall From Grace With God". Otroligt bra. Innehåller låten Fairytale of New York, vilken är en av få "jullåtar" jag orkar lyssna på i de återkommande Absolute Christmas-samlingarna.

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...