hertingen Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Hej! Jag har ett problem. Sitter med en låt och skulle prova att mixa ner två gitarr-spår till ett stereo-spår för att importera det i Audacity. När jag lyssnar i cubase (SX3) så låter allt som det ska. Spåren panorerade i varsin högtalare. Men sen när jag mixar ner dem till ett stereospår och provar att lyssna i Winamp, Så är det bara ljud i den ena högtalaren. Importerar spåret i Audacity, får en stereo-fil men ser då att det bara är ljud i ett spår. Provar att mixa ner en del av låten med alla instrument. Och då blir det som det ska i båda högtalarna. Men sen när jag provar att mixa ner 2 separata spår igen, så blir det samma sak. Bara ljud i ena högtalaren. 😊 Vad är det som är fel? Har aldrig varit med om detta tidigare. Mycket tacksam för svar! /hertingen
allansson Postat 29 juni 2007 Postat 29 juni 2007 Har du valt rätt utgång i Audio Mixdown fönstret? Det rätta borde heta något i stil med Stereo Output, tror jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.