Crusner Postat 11 juni 2007 Dela Postat 11 juni 2007 Tjena! Jag håller just nu på att planera utbygge av studion, kör nu på protools LE och ska gå över till mac pro g5 och logic och har planerat att använda mig av RME Fireface 800 som ljudkort. Några som har haft erfarenhet av detta ljudkort och kan berätta lite vad de tyckte om det. Alla svar är självklart uppskattade! MVH Crusner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 11 juni 2007 Dela Postat 11 juni 2007 Mac Pro G5? 🙂 Öh? Vilket är det du ska gå över till? G5 Power PC eller MacPro Intel? Iallafall så, jag kör på RME Fireface 800. Ett kalaskort. Ruggigt bra kvalité, stabila drivisar och en höjdarmjukvarumixer som gör att du kan routa runt i typ all oändlighet. Haft det nu i 2,5 år och har aldrig haft ett enda problem med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Crusner Postat 11 juni 2007 Trådstartare Dela Postat 11 juni 2007 Mac Pro G5? 🙂 Öh? Vilket är det du ska gå över till? G5 Power PC eller MacPro Intel? Iallafall så, jag kör på RME Fireface 800. Ett kalaskort. Ruggigt bra kvalité, stabila drivisar och en höjdarmjukvarumixer som gör att du kan routa runt i typ all oändlighet. Haft det nu i 2,5 år och har aldrig haft ett enda problem med det. Sorry det är sent på kvällen:P jag kör nu PC och ska gå över till Mac PRO. Kommer köra allt genom en mixer och sen in i tele ingångarna i firefacet. kommer inte använda XLR ingängarna så mycket, hur är lineingångarna? MVH Crusner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 12 juni 2007 Dela Postat 12 juni 2007 Vad skall jag säga, FF800 funkar klockrent... stabilt, bra routing och låter bra. //S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svarling Postat 13 juni 2007 Dela Postat 13 juni 2007 Jag kör med ett FireFace800. Körde först med FF400 men bytte upp mig då jag tyckte det saknade de ingångar jag behövde. Kortet har sjukt bra kvalitét och är väldigt lättinstallerat och användarvänligt. Kan inte komma på nåt att klaga på faktiskt. Skönt med så många preampar på framsidan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SirThoms Postat 9 juli 2007 Dela Postat 9 juli 2007 (redigerat) Jag kör med ett FireFace800. Körde först med FF400 men bytte upp mig då jag tyckte det saknade de ingångar jag behövde. Kortet har sjukt bra kvalitét och är väldigt lättinstallerat och användarvänligt. Kan inte komma på nåt att klaga på faktiskt. Skönt med så många preampar på framsidan. Hej! Jag har precis köpt ett Fireface 400 rack som kommer inom en vecka. Jag undrar dock om det behövs ett speciellt firewire kort för att det ska fungera felfritt? Blev tipsad om ett "TM data Firelink 400" som kostar 395 kr. Har ju redan ett som jag köpte nyss för 250kr, "1394 Net adaptor" eller nåt heter det. Behöver jag köpa det bättre? Jag kör mest med gigastudio 3 och cubase SX 3. Går det bra att koppla in mina aktiva "behringer truth B2031" monitorer direkt i kortet också? Tack! Thomas Redigerat 9 juli 2007 av SirThoms Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 9 juli 2007 Dela Postat 9 juli 2007 Jag kan också bara varmt rekommendera FF800 och RME´s support. Mitt fick lite knas på sin firewire 400 port som dom reperarade gratis trots att garantin gått ut. Tummen upp för sånt. Kör det på en G5 Quad och det fungerar toppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.