Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hejsan...skulle någon (hyffsat fort) kunna beskriva i detalj eller bifoga en bild på hur en hängmatta-eq ser ut? får inte riktigt till det 😕

jag använder waves req 6-bands!

Annons
Postat

Känner mig rejält skyldig till att använda begreppet hängmatta.. 😕 .. och jag vet.. jag uttrycker mig klantigt ibland.. för det är egentligen inte riktigt så enkelt att bara applicera en hängmatte-EQ rakt över en masterfil och sen tro att mixen är klar.

Man kan i olika givna situationer justera det sista på en masterfil - småsaker - för att uppnå lite extra briljans,lite mjukare mid, lite fetare botten m.m på en mix som redan sitter i finrummet.. d.v.s att alla element i mixen måste vara så bra justerade som möjligt innan detta steg påbörjas.

I detta läget finns det flera för ändamålet anpassade verktyg att ta till.. i små doser kan de göra en subjektivt trött och grå mix till en skimrande diamant, detta som dessvärre inte ska vara alldeles uppenbart gjort, utan just ligga där o skapa en gnagande fråga i ditt huvud: " Hur fasen har de gjort det här"

Skicka mig ett PM så ska jag försöka ge dig lite hints i rätt riktning

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.