Jump to content
Annons

koppla mixer och ljudkort

Recommended Posts

CoffePojke (oregistrerad)
Postat

Hej! 🙂

Jag hÄller pÄ att koppla in mitt Alto S6 i mitt delta 1010LT .

Det gÄr inte sÄ bra .

jag fÄr inte in ljudet frÄn inspelning i datorn och programet, det hörs inget i lurarna heller.

va snÀll Ä hjÀlp mig med hur man kopplar! skulle betyda mycket om nÄn brydde sig.

MVH // Christoffer

Annons
Postat

Den hÀr lÀnken kanske kan hjÀlpa. Men det skulle nog underlÀtta för andra att ge dig hjÀlp om du förklarar hur du kopplat nu (personligen Àr jag mycket usel pÄ sÄnt hÀr dÄ jag aldrig anvÀnt en extern mixer och kopplat till mitt ljudkort, mjukvaru-skadad).

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat
Hej! 🙂

Det gÄr inte sÄ bra .

jag fÄr inte in ljudet frÄn inspelning i datorn och programet, det hörs inget i lurarna heller.

va snÀll Ä hjÀlp mig med hur man kopplar! skulle betyda mycket om nÄn brydde sig.

MVH // Christoffer

Uj uj svÄrt att svara för lite info om programvara och sÄnt men normalt sÄ ska det bara vara att kabla i master out frÄn mixern och sen in i deltan och vÀlja deltan som ljudkort i ditt inspelningsprogram. Har du kondesatormickar sÄ mÄste du ha Phantompower pÄ din preamp om det ska höras överhuvudtaget, har du dynamsika mickar sÄ mÄste du ha en preamp om det ska bli nÄt. Kör du lajnad gura el eller akustisk sÄ behöver du en preamp för att fÄ mer krÀm pÄ signalen. Kör du Logic sÄ mÄste du kryssa i Software monitoring för att det ska höras nÀr du spelar in. Ja du förstÄr kanske att det Àr lite svÄrt att svara pÄ frÄgan.

Postat
Hej! 🙂

Det gÄr inte sÄ bra .

MVH // Christoffer

Uj uj svÄrt att svara för lite info om programvara och sÄnt men normalt sÄ ska det bara vara att kabla i master out frÄn mixern och sen in i deltan och vÀlja deltan som ljudkort i ditt inspelningsprogram. Har du kondesatormickar sÄ mÄste du ha Phantompower pÄ din preamp om det ska höras överhuvudtaget, har du dynamsika mickar sÄ mÄste du ha en preamp om det ska bli nÄt. Kör du lajnad gura el eller akustisk sÄ behöver du en preamp för att fÄ mer krÀm pÄ signalen. Kör du Logic sÄ mÄste du kryssa i Software monitoring för att det ska höras nÀr du spelar in. Ja du förstÄr kanske att det Àr lite svÄrt att svara pÄ frÄgan.

Tack tack . ska prova imorgon. jag har dynamisk mic. ska snart uppgradera mig till ADK a-51 😛 tack som sagt provar i morgon Ă„ hojtar om det gĂ„r Ă„t pipan!

Godnatt skola imorgon ! 😉

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat
Hej! 😛

Det gÄr inte sÄ bra .

MVH // Christoffer

Tack tack . ska prova imorgon. jag har dynamisk mic. ska snart uppgradera mig till ADK a-51 🙂 tack som sagt provar i morgon Ă„ hojtar om det gĂ„r Ă„t pipan!

Godnatt skola imorgon ! 😄

OK Den billigaste preampen (tror jag i alla fall) Àr Behringer Mic 100 men köp en Behringer Mic 200 kostar en hundring mer men har lite mera instÀllningsmöjligheter ( bÄda har Phantom Power). Lirar du in akustisk gura sÄ behöver du den dÀr ADK:n en dynamisk mick ger inte lika stark signal. Kom ihÄg att: "Phantom Power pÄ" endast till kondesatormick inte till dynamisk dÄ pajar den (kanske bÄde preamp och mick). Lycka till

Göran

Postat

Nej phantommatning kan inte skada dynamiska mickar. Men dÀremot fÄr du inte skicka phantommatning till en preamp.

Jag hade en art Tube preamp som jag anvÀnde för att fÄ lite rör karaktÀr pÄ min mic. och jag rÄkade skicka phantommatning till den frÄn min firebox. det slutade med att den började ryka.

Postat

Det funkar f*n inte. blir sĂ„ less. hur stĂ€ller man in att jag har deltan som ljudkort i adobe audition ? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.