Jump to content
Annons

koppla mixer och ljudkort

Recommended Posts

CoffePojke (oregistrerad)
Postat

Hej! 🙂

Jag håller på att koppla in mitt Alto S6 i mitt delta 1010LT .

Det går inte så bra .

jag får inte in ljudet från inspelning i datorn och programet, det hörs inget i lurarna heller.

va snäll å hjälp mig med hur man kopplar! skulle betyda mycket om nån brydde sig.

MVH // Christoffer

Annons
Postat

Den här länken kanske kan hjälpa. Men det skulle nog underlätta för andra att ge dig hjälp om du förklarar hur du kopplat nu (personligen är jag mycket usel på sånt här då jag aldrig använt en extern mixer och kopplat till mitt ljudkort, mjukvaru-skadad).

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat
Hej! 🙂

Det går inte så bra .

jag får inte in ljudet från inspelning i datorn och programet, det hörs inget i lurarna heller.

va snäll å hjälp mig med hur man kopplar! skulle betyda mycket om nån brydde sig.

MVH // Christoffer

Uj uj svårt att svara för lite info om programvara och sånt men normalt så ska det bara vara att kabla i master out från mixern och sen in i deltan och välja deltan som ljudkort i ditt inspelningsprogram. Har du kondesatormickar så måste du ha Phantompower på din preamp om det ska höras överhuvudtaget, har du dynamsika mickar så måste du ha en preamp om det ska bli nåt. Kör du lajnad gura el eller akustisk så behöver du en preamp för att få mer kräm på signalen. Kör du Logic så måste du kryssa i Software monitoring för att det ska höras när du spelar in. Ja du förstår kanske att det är lite svårt att svara på frågan.

Postat
Hej! 🙂

Det går inte så bra .

MVH // Christoffer

Uj uj svårt att svara för lite info om programvara och sånt men normalt så ska det bara vara att kabla i master out från mixern och sen in i deltan och välja deltan som ljudkort i ditt inspelningsprogram. Har du kondesatormickar så måste du ha Phantompower på din preamp om det ska höras överhuvudtaget, har du dynamsika mickar så måste du ha en preamp om det ska bli nåt. Kör du lajnad gura el eller akustisk så behöver du en preamp för att få mer kräm på signalen. Kör du Logic så måste du kryssa i Software monitoring för att det ska höras när du spelar in. Ja du förstår kanske att det är lite svårt att svara på frågan.

Tack tack . ska prova imorgon. jag har dynamisk mic. ska snart uppgradera mig till ADK a-51 😛 tack som sagt provar i morgon å hojtar om det går åt pipan!

Godnatt skola imorgon ! 😉

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat
Hej! 😛

Det går inte så bra .

MVH // Christoffer

Tack tack . ska prova imorgon. jag har dynamisk mic. ska snart uppgradera mig till ADK a-51 🙂 tack som sagt provar i morgon å hojtar om det går åt pipan!

Godnatt skola imorgon ! 😄

OK Den billigaste preampen (tror jag i alla fall) är Behringer Mic 100 men köp en Behringer Mic 200 kostar en hundring mer men har lite mera inställningsmöjligheter ( båda har Phantom Power). Lirar du in akustisk gura så behöver du den där ADK:n en dynamisk mick ger inte lika stark signal. Kom ihåg att: "Phantom Power på" endast till kondesatormick inte till dynamisk då pajar den (kanske både preamp och mick). Lycka till

Göran

Postat

Nej phantommatning kan inte skada dynamiska mickar. Men däremot får du inte skicka phantommatning till en preamp.

Jag hade en art Tube preamp som jag använde för att få lite rör karaktär på min mic. och jag råkade skicka phantommatning till den från min firebox. det slutade med att den började ryka.

Postat

Det funkar f*n inte. blir så less. hur ställer man in att jag har deltan som ljudkort i adobe audition ? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.