CoffePojke (oregistrerad) Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Hej! đ Jag hĂ„ller pĂ„ att koppla in mitt Alto S6 i mitt delta 1010LT . Det gĂ„r inte sĂ„ bra . jag fĂ„r inte in ljudet frĂ„n inspelning i datorn och programet, det hörs inget i lurarna heller. va snĂ€ll Ă„ hjĂ€lp mig med hur man kopplar! skulle betyda mycket om nĂ„n brydde sig. MVH // Christoffer
Bone Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Den hÀr lÀnken kanske kan hjÀlpa. Men det skulle nog underlÀtta för andra att ge dig hjÀlp om du förklarar hur du kopplat nu (personligen Àr jag mycket usel pÄ sÄnt hÀr dÄ jag aldrig anvÀnt en extern mixer och kopplat till mitt ljudkort, mjukvaru-skadad).
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Hej! đ Jag hĂ„ller pĂ„ att koppla in mitt Alto S6 i mitt delta 1010LT . Det gĂ„r inte sĂ„ bra . jag fĂ„r inte in ljudet frĂ„n inspelning i datorn och programet, det hörs inget i lurarna heller. va snĂ€ll Ă„ hjĂ€lp mig med hur man kopplar! skulle betyda mycket om nĂ„n brydde sig. MVH // Christoffer Uj uj svĂ„rt att svara för lite info om programvara och sĂ„nt men normalt sĂ„ ska det bara vara att kabla i master out frĂ„n mixern och sen in i deltan och vĂ€lja deltan som ljudkort i ditt inspelningsprogram. Har du kondesatormickar sĂ„ mĂ„ste du ha Phantompower pĂ„ din preamp om det ska höras överhuvudtaget, har du dynamsika mickar sĂ„ mĂ„ste du ha en preamp om det ska bli nĂ„t. Kör du lajnad gura el eller akustisk sĂ„ behöver du en preamp för att fĂ„ mer krĂ€m pĂ„ signalen. Kör du Logic sĂ„ mĂ„ste du kryssa i Software monitoring för att det ska höras nĂ€r du spelar in. Ja du förstĂ„r kanske att det Ă€r lite svĂ„rt att svara pĂ„ frĂ„gan.
CoffePojke (oregistrerad) Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Hej! đ Jag hĂ„ller pĂ„ att koppla in mitt Alto S6 i mitt delta 1010LT . Det gĂ„r inte sĂ„ bra . jag fĂ„r inte in ljudet frĂ„n inspelning i datorn och programet, det hörs inget i lurarna heller. va snĂ€ll Ă„ hjĂ€lp mig med hur man kopplar! skulle betyda mycket om nĂ„n brydde sig. MVH // Christoffer Uj uj svĂ„rt att svara för lite info om programvara och sĂ„nt men normalt sĂ„ ska det bara vara att kabla i master out frĂ„n mixern och sen in i deltan och vĂ€lja deltan som ljudkort i ditt inspelningsprogram. Har du kondesatormickar sĂ„ mĂ„ste du ha Phantompower pĂ„ din preamp om det ska höras överhuvudtaget, har du dynamsika mickar sĂ„ mĂ„ste du ha en preamp om det ska bli nĂ„t. Kör du lajnad gura el eller akustisk sĂ„ behöver du en preamp för att fĂ„ mer krĂ€m pĂ„ signalen. Kör du Logic sĂ„ mĂ„ste du kryssa i Software monitoring för att det ska höras nĂ€r du spelar in. Ja du förstĂ„r kanske att det Ă€r lite svĂ„rt att svara pĂ„ frĂ„gan. Tack tack . ska prova imorgon. jag har dynamisk mic. ska snart uppgradera mig till ADK a-51 đ tack som sagt provar i morgon Ă„ hojtar om det gĂ„r Ă„t pipan! Godnatt skola imorgon ! đ
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Hej! đ Jag hĂ„ller pĂ„ att koppla in mitt Alto S6 i mitt delta 1010LT . Det gĂ„r inte sĂ„ bra . jag fĂ„r inte in ljudet frĂ„n inspelning i datorn och programet, det hörs inget i lurarna heller. va snĂ€ll Ă„ hjĂ€lp mig med hur man kopplar! skulle betyda mycket om nĂ„n brydde sig. MVH // Christoffer Uj uj svĂ„rt att svara för lite info om programvara och sĂ„nt men normalt sĂ„ ska det bara vara att kabla i master out frĂ„n mixern och sen in i deltan och vĂ€lja deltan som ljudkort i ditt inspelningsprogram. Har du kondesatormickar sĂ„ mĂ„ste du ha Phantompower pĂ„ din preamp om det ska höras överhuvudtaget, har du dynamsika mickar sĂ„ mĂ„ste du ha en preamp om det ska bli nĂ„t. Kör du lajnad gura el eller akustisk sĂ„ behöver du en preamp för att fĂ„ mer krĂ€m pĂ„ signalen. Kör du Logic sĂ„ mĂ„ste du kryssa i Software monitoring för att det ska höras nĂ€r du spelar in. Ja du förstĂ„r kanske att det Ă€r lite svĂ„rt att svara pĂ„ frĂ„gan. Tack tack . ska prova imorgon. jag har dynamisk mic. ska snart uppgradera mig till ADK a-51 đ tack som sagt provar i morgon Ă„ hojtar om det gĂ„r Ă„t pipan! Godnatt skola imorgon ! đ OK Den billigaste preampen (tror jag i alla fall) Ă€r Behringer Mic 100 men köp en Behringer Mic 200 kostar en hundring mer men har lite mera instĂ€llningsmöjligheter ( bĂ„da har Phantom Power). Lirar du in akustisk gura sĂ„ behöver du den dĂ€r ADK:n en dynamisk mick ger inte lika stark signal. Kom ihĂ„g att: "Phantom Power pĂ„" endast till kondesatormick inte till dynamisk dĂ„ pajar den (kanske bĂ„de preamp och mick). Lycka till Göran
Thulesius Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Nej phantommatning kan inte skada dynamiska mickar. Men dÀremot fÄr du inte skicka phantommatning till en preamp. Jag hade en art Tube preamp som jag anvÀnde för att fÄ lite rör karaktÀr pÄ min mic. och jag rÄkade skicka phantommatning till den frÄn min firebox. det slutade med att den började ryka.
CoffePojke (oregistrerad) Postat 1 juni 2007 Postat 1 juni 2007 Det funkar f*n inte. blir sĂ„ less. hur stĂ€ller man in att jag har deltan som ljudkort i adobe audition ? đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.