Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Är som sagt på G att flytta till större boende. Har en bänk där jag sitter med min utrustning, komplett med lyssning. Nu när det blir större kvart så kommer jag att koppla ihop min stereo/hemmabio i andra änden av rummet. Jag skulle vilja kunna switcha över studion till stereon för att få en till lyssning och ha att jobba emot. Nu sitter jag på en Powermac G5 med airport inbyggt. Kan jag köpa mig en AirPort Express-basstation och plugga i den i stereon och köra igång Airporten i G5an? MEN funkar det? Kör på Logic Pro 7.2.3 och har RME Fireface 800. Eller blir det på tok för svårt? Är Airport bundet till macens egna coreaudio/ljudkort? Jag vill nämligen slippa dra 15 meter kabel. Jag är HELT grön på det här med airport. Hoppas nån orkar med att hjälpa!

Mvh// Kill 😉

Annons
Postat

Vad jag vet så går det bara att spela upp musik via iTunes (eller MediaMonkey + plugin) till en AirPort Express. Det kommer inte att spela upp musik från RME kortet iallafall. Om det eventuellt finns någon möjlighet att spela upp från Logic vet jag dock inte, det får någon annan svara på.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.