Jump to content
Annons

BFD till wav/noob hjälp


dunken

Recommended Posts

noob hjälp jag blir fan galen.

hur gör man för att få BFDs midi filer till wav filer från bussarna?? alltså OH kick HIHAT osv osv.

att exportera till en stero mixdown fattar jag men det e inte vad jag vill ha. utan mer så som i dkfhs när man bouncar och får 15 separata wavs att mixa med.plz någon kanske kan hjälpa till här??jag använder mej av cubase sx3 om det kan hälpa till att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm fan tycker det borde finnas nått smidigare sätt.men man kanske e bortskämd med superiors bounce funktion osv men jag gillar verkligen soundet i bfd.och skulle verkligen villja få ett smidigt flyt att jobba me det.just nu känns det mest frustrerat!! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm fan tycker det borde finnas nått smidigare sätt.men man kanske e bortskämd med superiors bounce funktion osv men jag gillar verkligen soundet i bfd.och skulle verkligen villja få ett smidigt flyt att jobba me det.just nu känns det mest frustrerat!! 😎

Varför vill du ha dem i wav?

Vill du klippa i filerna eller?

Är det för att spara kraft kan du ju frysa instrumentet.

Vill du ändå ha filerna i wav snabbt, kanske du kan testa att frysa instrumentet ändå och importera in frysta filerna från hårdisken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill du ha dem i wav

för att oavsätt progg och pluggar kunna öppna låten i helhet.

jag kanske jobbar i cubase men min polare kanske jobbar med pro tools.

och han i sin tur villa ha 40 kanaler mic läckage på trumorna.det handlar väll om att ha kontroll över låtarna.och om ett år kanske jag har andra förusättningar vad det gäller datorer pluggins osv,men jag kommer förmodligen alltid kunna öppna en wav fil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill du ha dem i wav

för att oavsätt progg och pluggar kunna öppna låten i helhet.

jag kanske jobbar i cubase men min polare kanske jobbar med pro tools.

och han i sin tur villa ha 40 kanaler mic läckage på trumorna.det handlar väll om att ha kontroll över låtarna.och om ett år kanske jag har andra förusättningar vad det gäller datorer pluggins osv,men jag kommer förmodligen alltid kunna öppna en wav fil.

Tetsa att frysa bfd då och se om du inte får alla filerna i freeze mappen på än gång.

Annars får ju exportera varje kanal för sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...