Jump to content
Annons

Recommended Posts

Synthbin (oregistrerad)
Postat

Tjena! Det är så att jag väldigt intresserad av Vocoders/Autotune men jag är inte helt kunnig inom området och har därför ett litet problem med en sak här:

Jag använder FL studio 5 och en midi-synth och tänkte använda vocodern för att leka lite med mina vocals och så. Men problemet är att jag inte vet hur jag ska göra för att få det att funka live ?. Just nu kör jag med Add channel - Sample - test1.wav > Och lägger ut det som en lång ton på piano roll. Men hur roligt är det ?

Saken är altså att jag vill kunna prata/sjunga live i min mic och samtidigt få det att gå genom vocodern för att få ett "Robotic-Sound" eller liknande effekt.

Men då är ju frågan hur ska jag bära mig åt då ?

Jag kollade på denna länken , den beskriver det hela rätt bra, men han snackar om att man infogar en "Analog Mixer" eller vad det nu var , så man kan prata live och få det genom vocodern. Men denna finnns ju inte i Fl Studio 5

så lite tips och idéer skulle vara uppskattat.

Annons
Postat (redigerat)

Först och främst, prova "add channel audio" istället för sample.

För det andra så för att spela in live så kan du gå in i ljud inställningarna för ditt ljudkort i fl och välja asio istället.

Då kan du i mixern välja out och välja din mic där.

Varför använder du inte fl7 ?

Redigerat av Lonian

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.