josefine Postat 13 mars 2007 Postat 13 mars 2007 Varför använder man ens fortfarande 2-core kablar? Eller snarare, i vilken situation skulle man FÖREDRA att använda en 2-core kabel när en 4-core kabel alltid funkar lika bra? Varför finns 2-core fortfarande kvar? Det är ju bara irriterande i kabel-boxen om man råkar ta upp en 2-core när man behöver en 4-core, behöver man dock en 2-core kan man lika gärna ta en 4-core. Finns det någon situation då man inte kan använda en 4-core istället för en 2-core? (Lam fråga kanske, men jag undrar!) Tack!
thrinithan (oregistrerad) Postat 13 mars 2007 Postat 13 mars 2007 tänk på hur ledsna alla 2-core kablar skulle bli om man helt plötsligt bara ignorerade dem och gav all uppmärksamhet till 4-core. Det skulle inte vara särskilt roligt 😕 Man måste se till att alla 2-core kablar blir slitna och går sönder innan man går över till sånadär "nymodigheter" för det skulle ju vara slöseri att ha en massa 2-core kablar bara liggandes. ok.. jag erkänner... jag har nog inte riktigt funderat igenom detta ordentligt ännu. 😄
trombonisten Postat 14 mars 2007 Postat 14 mars 2007 Intressant. Kan du berätta vad 4-core är bättre på? Och dess nackdelar? Resten av världen använder företrädesvis 2-core. Gunnar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.