Jump to content
Annons

Lite förbannad


Tobias J

Recommended Posts

Jag köpte en Packard Bell Amd sempron 3000+ 256 ram som jag uppdaterade till 1024 ram. Stoppade i ett Emu 1212 ljudkort. Kör FL studio. Men vissa pluggar hackar ich strular bla Tone2 Firebird UGo rez. Det som händer är (Har beskrivit det här på FL forumet) att syntarna hackar osv. Latency problem jo men ska det inte räcka med 1024??? är det nåt som ligger bakom och suger CPU ???? Måste jag feta i mer RAM ??? Snälla HJÄLP det är inte vidare inspirerande att jobba på när det buggar hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

I musikaffär'n sa de till mig att "Sempron och Celeron är skit, de kan du inte använda till musikinspelning (flerspårs)." Hoppas de hade fel, brorsan har en Celeron dessutom. Och han tänkte köpa ett externt USB-ljudkort bl.a.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag köpte en Packard Bell Amd sempron 3000+ 256 ram som jag uppdaterade till 1024 ram.

Hur gick det till? Vore det inte bättre (och billigare kanske) att ha köpt en 1 GB-stav istället för 2 st 512 Mb, som jag antar att du nu gjort... Då hade du fått 1,28 GB.

😄

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

FL Studio kan vara lite lurigt då det faktiskt är trassel med vissa pluggar. Minns jag rätt så finns något kompabilitetsläge som man kan aktivera.

Titta på processornätaren för systemet genom att trycka ctrl+alt+del. Är belastningen hög när det knastrar? I sådana fall är det sannolikt problem med hårdvaran och ljudkortsdrivrutinerna. Handlar det däremot om problem vid låg belastning så är chansen större att det är specifikt för just de pluggarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp ställt in bakgrundstjänster. I FL finns en cpu mätare men den drar inte i väg så jättemycket. ska kolla i aktivitets hanteraren också. När jag renderar så funkar det utan problem. Min bror har en burk som jag ska testa på men den strular lite också. Den burken visar plötsligt bara ränder ibland(Händer inte så ofta typ 1 gång i månaden) Nån som hört talas om nåt liknande.

Just det pluggarna som strular Är Tone2 Firebird och Ugos Rez.

Mvh / Tobbe

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...