Jump to content
Annons

Nästan klar nu UPPDATERAD 070228 kl22:19


lonewind

Recommended Posts

* LÅTNAMN:I want to go home

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: ja du

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: Mp3 128Kbps

* STATUS: Nu är det nog bara bas och eventuellt något lite till kvar

Japp... idag har vi lagt om alla gitarrer och äntligen lagt riktig bas. Kul att notera är att när vi skulle börja spela in den akustiska basen så hade vi ingen telekabel så provade att bara micka basen med min AKG perception och det blev rätt ok... Om inte annat kan jag iaf säga att det är en jävligt akustisk produktion.

Snart är det mixdags... några ljud eller mixsynpunkter tar jag gärna

I Want To Go Home.mp3

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Javisst ja, jag känner igen från demomusik.se =)

Skönt gung i gitarren... får invänta riktiga basen så ska jag återkomma :rolleyes:

Hade vart intressant vad en tamburin hade gjort för refrängen... och kanske lite plingeling-klockspel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst ja, jag känner igen från demomusik.se =)

Skönt gung i gitarren... får invänta riktiga basen så ska jag återkomma :rolleyes:

Hade vart intressant vad en tamburin hade gjort för refrängen... och kanske lite plingeling-klockspel...

Tjiiina!

Vi provade faktiskt en tamburin men vi bestämde oss för att shakers gjorde sig bättre i den här låten... Och tyvärr har jag ingen tamburinversion att bjuda på... Hoppas du överlever :-D

Tusen tack för feedback

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar verkligen det samspelande gitarrerna, speciellt det lite Beatlesaktiga brytningarna. Verserna är betydligt bättre än refrängen, som jag anser vara det jag tycker minst bra om. Begriper att det är svårt att följa upp den fantastiska versen. I slutet gör du nån slags kompromiss, dvs refr och vers går ihop på nåt sätt.

Melodin är rätt så skönt tidigt 60-tal. Vet inte om det är medvetet.

Undrar hur detta låter med fler instrumet, trummor bas, osv?

Väldigt bra akke gitarrljud annars och bra sång

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra med shakers på refrängen. Låter bra i övrigt. kan inte komma på några direkta synpunkter på mixen. Jag är mer åt det elektroniska så för min del hade ett par feta delay och lite chopper på rösten piffat upp lite. hehe.

MVH

Ah fint... tusen tack för kommentarer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo, Får börja att säga att det var en trevlig låt 🙂.

Kanske upp med lead-sången (och körerna) lite, eventuellt göra den lite luftigare och lite mer diskant. Annars fint å trevligt // Christian.S

Tusen tack för lyssning och jättekul att du gillar den.

Har själv funderat på att kanske höja leadsången bara ett litet snäpp. Ska nog prova.

Med dessa instrument är det nog svårt att göra mer diskant utan att den blir stickig... men jag ska laborera lite när jag slutmixar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar verkligen det samspelande gitarrerna, speciellt det lite Beatlesaktiga brytningarna. Verserna är betydligt bättre än refrängen, som jag anser vara det jag tycker minst bra om. Begriper att det är svårt att följa upp den fantastiska versen. I slutet gör du nån slags kompromiss, dvs refr och vers går ihop på nåt sätt.

Melodin är rätt så skönt tidigt 60-tal. Vet inte om det är medvetet.

Undrar hur detta låter med fler instrumet, trummor bas, osv?

Väldigt bra akke gitarrljud annars och bra sång

Hej!

Låten är faktiskt en låt jag hade med ett gammalt rockband... så det finns en fullbands version. I Want To Go Home - Dislife

Kul att du gillar gitarrljudet. Jag la ned en ordentlig slant på att köpa en rejält väljudande gitarr så då är det ju kul när någon märker av det :-D

Tusen tack för din input

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag la ned en ordentlig slant på att köpa en rejält väljudande gitarr så då är det ju kul när någon märker av det :-D

Tusen tack för din input

Ok

Då är det kanske möjligt att få veta vad det är för gitarr du har köpt + hela inspelningskedjan: mikrofon, pluggar osv?

alltså, jag blev rätt impat av ljudet eftersom det lät så bra (fylligt) utan övrigt komp.

Sen är det ju en annan sak att hantera instrumenet lika bra som du...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag la ned en ordentlig slant på att köpa en rejält väljudande gitarr så då är det ju kul när någon märker av det :-D

Tusen tack för din input

Ok

Då är det kanske möjligt att få veta vad det är för gitarr du har köpt + hela inspelningskedjan: mikrofon, pluggar osv?

alltså, jag blev rätt impat av ljudet eftersom det lät så bra (fylligt) utan övrigt komp.

Sen är det ju en annan sak att hantera instrumenet lika bra som du...

Det bjuder jag gladeligen på....

Gitarr, Tacoma DM9 (bästa köpet någonsin)

Akustisk Bas, Da Capo (modell ?)

Dessa har jag mickat med min AKG perception 200 som jag även använt till percussion och sång.

Ljudkort TC Electronics Konnekt24D

Pluggar:

Sång: Reverb A (det som ingår i cubase), Moddelay (samma här), Waves Rcomp.

Gitarr: Reverb A, Waves Rcomp

Bas: Waves Rcomp och Maxxbass

Percussion: Waves Rcomp och Reverb A

Har jag glömt något?

Verkligen jättekul att du gillade ljudet.

Nu har jag även uppdaterat mp3an med en ny mix där jag bland annat fetat på basen lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

mycket bättre ljud en de tidigare versioner jag hört..

men den versionen jag lade trummor och bas på är dock mera drivande

och faller mig i smaken mycket bättre

(måste inflika helt opartislt) 😄

snyggt jobbat!!

😛

Självfallet blir det mer driv med trummor.

Men det är ju inte vad jag är ute efter med den här versionen.

Kul att du tycker ljudet är bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...