musik (oregistrerad) Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Hej! Jag funderar på att köpa en Phaserpedal till gitarr. Det är en effekt jag inte har. Hörde lite grann på klipp från Behringers website, en UP100. Den lät väldigt bra och funky. Nån som vet nåt om den eller om Phasers i allmänhet? :musik
Magnetic Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Tjena Har en Behringer Vintage Phaser VP1 pedal som jag är riktigt nöjd med. Låter riktigt fett och gott på ett gammalt sätt... 😄 Känslan i rattarna och potarna är dock riktigt billig, att det sparts in några kronor på det mekaniska kan man inte ta fel på. I vilket fall som helst... klart prisvärd! // Klas
musik (oregistrerad) Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 (redigerat) OK! 😄 UP100 har fyra rattar med ändpositionerna Minimum och Maximum: Level, Rate, Depth och Resonans. På websiten (www.behringer.com), finns det två ljudklipp. På bägge har de satt Resonans på maximerat MIN-läge. Undrar just hur den låtar om den släpper fram lite resonans? Och en sak till: Det talas om att den är två olika välkända Phaserpedaler i en. Men ingenstans står det vilka två klassiska pedaler de hänvisar till hela tiden. Vilka kan de vara?? Den verkar alltså ha bra ljud och många funktioner, för bara 195;-. 😄 :musik Redigerat 10 februari 2007 av musik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.