Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla musikvÀnner. Hoppas nÄgon dÀr ute i etern kan hjÀlpa mig.

Jag har inhandlat det nya motu kortet 8 PRE.

Har gÄtt igenom instruktionsboken och följt anvisningarna..

Det stÄr att ja först ska installera drivrutinerna, och sedan koppla in Motu kortet.

Vilket jag gjort!

Sedan nÀr ja kopplar in det kommer det upp att windows har hittat ny maskinvara.. i Instruktionsboken stÄr det att man ej ska installera drivrutinerna genom denna "windows popup frÄga"..

SÄ jag klickar snabbt bort denna windows popup frÄga..

Och öppnar mitt Pro Logic.. Men.. datorn hittar inte igen kortet! "No device was found"

Hur göra? vad e fel?

Hoppas pĂ„ snabba förslag 😆

Mvh / Hygglo

Annons
Postat

Nja, det Àr nog itne riktigt sÄ dom menar tror jag. För det stÄr likadant i digidesigns instruktionsböcker.. Du ska alltsÄ "installera" drivrutinerna, vilket verkar betyda "lÀgga över och göra tillgÀngliga för installation"... NÀr dom vÀl Àr inlagda sÄ ska du utan problem kunna anvÀnda den automatiska windows-rutan och lÄta datorn sjÀlv söka reda pÄ drivrutinerna (eftersom du har lagt in dom i förvÀg)

Prova, det kommer nog funka. Lycka till

Postat
Nja, det Àr nog itne riktigt sÄ dom menar tror jag. För det stÄr likadant i digidesigns instruktionsböcker.. Du ska alltsÄ "installera" drivrutinerna, vilket verkar betyda "lÀgga över och göra tillgÀngliga för installation"... NÀr dom vÀl Àr inlagda sÄ ska du utan problem kunna anvÀnda den automatiska windows-rutan och lÄta datorn sjÀlv söka reda pÄ drivrutinerna (eftersom du har lagt in dom i förvÀg)

Prova, det kommer nog funka. Lycka till

Ok, testade det och ni hittas kortet igen! 😄

Men tror du detta sÀttet Àr rÀtt

för nu nÀr jag vÀljer internal clock.. börjar det bara vÀsnas av en massa sprak,plopp ljud & brus... =(

"Jag lade över filerna i frÄn skivan pÄ skrivbordet och installerade det via "Ny maskinvara funnen" ( SÄ som man inte skulle installera...)

Hmm..

HjĂ€lp! 😉

Postat

har du ingen installerare frÄn skivan?

Om du har det, sĂ„ nĂ€r du har kört den sĂ„ ska drivrutinerna finnas pĂ„ datorn men det Ă€r inte sĂ€kert att det funkar Ă€ndĂ„, och DÅ kan du uppdatera drivare genom windows-rutan. Du ska inte behöva lĂ€gga över nĂ„t pĂ„ skrivbordet alltsĂ„

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

NÀ, du skall installer med den installern som kommer med. Sen dÄ windows reagerar med "new hardware found"-dialogen, skall du lÄta windows "ta i bruk" drivrutinerna, oftast genom att sÀka yes, ok eller continue.

Att installera och kopiera Àr inte samma sak.

Jag har Motus 828:a.

Postat
har du ingen installerare frÄn skivan?

Om du har det, sĂ„ nĂ€r du har kört den sĂ„ ska drivrutinerna finnas pĂ„ datorn men det Ă€r inte sĂ€kert att det funkar Ă€ndĂ„, och DÅ kan du uppdatera drivare genom windows-rutan. Du ska inte behöva lĂ€gga över nĂ„t pĂ„ skrivbordet alltsĂ„

Jag lade över filerna och körde sedan install, efter det kopplade jag in kortet..

Postat
NÀ, du skall installer med den installern som kommer med. Sen dÄ windows reagerar med "new hardware found"-dialogen, skall du lÄta windows "ta i bruk" drivrutinerna, oftast genom att sÀka yes, ok eller continue.

Att installera och kopiera Àr inte samma sak.

Jag har Motus 828:a.

Jo jag har ju installerat dem, sedan nÀr kortet kopplas in hittar ju inte datorn igen kortet..

I instruktionsboken stÄr det att man ej ska installera via denna "New hardware found"

Men om jag inte gör det sÄ hittar ju inte datorn kortet!

Och nu Àr det fortfarande plipp plopp, brus.. osv... =/

Kan det vara nÄge strul med moderkortet tro?

För har Àven haft problem med att musen inte funkat nÀr jag startar om datorn..

men sedan efter en omstart funkar det fint..

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Kolla om ljudkortet (firewire-porten) delar IRQ med nÄgot annat skrÀp.

msinfo32.exe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.