petersays Postat 8 februari 2007 Postat 8 februari 2007 Hallo. Letat runt lite men utan att hitta några svar så here goes. Hur gör jag om jag i Cubase (SX3) vill ha ett midispår som styr onboard keybord-delen i Orange Vocoder (v2.02)? Har självklart ett sångspår där jag vill kunna styra vocodertonen med midi. Carriersignal eller vad det nu kan tänkas heta. Många tack om nån är nekant med fenomenet /Peter
hybner (oregistrerad) Postat 19 februari 2007 Postat 19 februari 2007 lägg effekten som en insert på ett ljudspår sen lägger du ut ett midispår å väljer där vocodern som output.
dansmamma (oregistrerad) Postat 15 oktober 2007 Postat 15 oktober 2007 Jag sitter på SX3 med Orange Vocoder v1.4 och jag lägger den som en insert, men den går inte att välja som output på något midispår vad kan jag ha glömt? :/ eller saknar 1.4 helt enkelt den funktionen? den ser likadan ut.
Larsson Postat 15 oktober 2007 Postat 15 oktober 2007 jag frågade precis i en äldre tråd om vokator..men jag antar att principen är det samma där?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.