Jump to content
Annons

POD xt


Cheese

Recommended Posts

Har just köpt en POD xt och är nu sugen på att få använda den, men som alltid ska det vara en massa strul innan man kan köra igång.

Jag har laddat hem line 6 monkey och registrerat mig, vilket har funkat bra. Jag har också lyckats installera drivers. Problemet är när jag ska installera/uppdatera Device Firmware. Då går det helt plötsligt inte att trycka på Update Selection-knappen.

Konstigt är också att det står att Drivers inte är installerade, fast jag har försökt installera det flera gånger. Dessutom står det att POD xt inte är ansluten.

Någon som förstår sig på det här? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är en pod som aldrig varit inkopplad till en dator har jag för mig att man var tvungen att uppdatera poden med hjälp av midi första gången för att den skulle kunna prata usb med datorn. Sen är det bara att köra så det ryker med usb anslutning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just köpt en POD xt och är nu sugen på att få använda den, men som alltid ska det vara en massa strul innan man kan köra igång.

Jag har laddat hem line 6 monkey och registrerat mig, vilket har funkat bra. Jag har också lyckats installera drivers. Problemet är när jag ska installera/uppdatera Device Firmware. Då går det helt plötsligt inte att trycka på Update Selection-knappen.

Konstigt är också att det står att Drivers inte är installerade, fast jag har försökt installera det flera gånger. Dessutom står det att POD xt inte är ansluten.

Någon som förstår sig på det här? 😕

Oavsett om den är uppdaterad eller inte så tror jag att monkey ska känna att poden är inkopplad med usb. Kolla över din usb anslutning.

Se till att ha usb kabeln inkopplad mellan pod och dator innan du sätter på poden och innan du öppnar monkey. Sätt sedan på poden och sedan monkey.

Nu borde du se att du är ansluten. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är en pod som aldrig varit inkopplad till en dator har jag för mig att man var tvungen att uppdatera poden med hjälp av midi första gången för att den skulle kunna prata usb med datorn. Sen är det bara att köra så det ryker med usb anslutning.

Ska det alltså ha följt med en midisladd när jag köpte poden? Det gjorde det inte, men det känns som att det borde ha gjort det om det krävs för att få igång den, eller? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst så måste du se att monkey känner av att poden är ansluten innan du kan göra uppdateringar.

Alltså koppla in usb mellan pod och dator, koppla sedan på poden, öppna sedan monkey.

Du kan se på din pod vilken uppdatering du har installerad på poden genom att trycka på tuner och bäddra till slutet med den vänstra spaken.

Då vet du om du behöver uppdatera med en midikabel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...