Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej gott folk!

Har en kort fråga!

Jag är intresserad av Digidesigns Digi 002, men ser att den bara har en enkel ADAT ut, vilket jag tycker borde betyda 8 kanaler 48/24. Stämmer detta?

Isåfall undrar jag hur stor skillnad det är på inspelning med 48 jämfört med 96 khz, eller t.o.m 192 som börjar bli standard i RME's ljudkort. Är det värt att få Protools på bekostnad av lite lägre samplingsfrekvens?

Ha en trevlig kväll!

Annons
Postat

frågan skulle passa bättre i Pro Tools avd. Men . . . :-)

8 kanaler stämmer

Pro Tools är värt det.

Postat

Hehe, sök på samplingsfrekvens på forumet.

Jag håller inte med om att frågan hade passat bättre i PTforumet, frågan handlar ju om samplingsfrekvens.

Kort sagt: Kan du höra skillnad, fine. I teorin får dina pluggar fler "decimaler" att jobba med och kan därför låta bättre. I praktiken tror jag det är svårmotiverat. Det tar mycket mer hårddiskutrymme och CPU att köra 96, eller t.o.m. 192kHz.

Om PT är värt det är väl en smaksak. Jag gillar det. Men kolla upp hur mycket du behöver ADC, eftersom det bara finns i begränsad utstreckning i PTLE (endast för native RTAS).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.