Jump to content
Annons

Ny låt igen


Newsec

Recommended Posts

Annons

Tjena!

Trevligt låt men; 😄

Jag saknar stereobredd i ljudbilden. Prova att spela in din kompgitarr två gånger och sedan panorera ut dem fullt åt varsin sida. 😉

Jag kan inte svara för om du kanske har två kompgitarrer nu som ligger i mitten av ljudbilden, för det hörs i så fall inte. 🙂

Notera att du måste spela in kompet två gånger och inte göra som jag gjorde i början-kopiera den först inspelade kompgitarren till en kanal till. Resultatet av den senare varianten blir bara att man får en förhöjning av volymen eftersom sinusvågerna är exakt identiska. Det som gör att man får stereobredd är när sinusvågorna inte är exakt lika på två kanaler. 🙂

Om du provar detta kommer du att märka att din sång kommer att höras mkt bättre. 😉

Jag tyckte även att hi-haten var lite välframträdande i låten. Trummorna är förresten nåt som du också kan prova att panorera ut, t.ex. det låter rätt fett om en splashcymbal och en china ligger på varsin sida i ljudbilden. Noterade dina crashcymbaler dock men de lät lite för lika. 😄

Likadant låter det rätt trevligt om pukorna stryker från en sida till den andra i ett mastigt fill-in. 😄

I övrigt så tyckte jag att låten (brand new) var välgjord. Jag gillar ditt sound. Jag har även lyssnat på dina andra låtar. Mina synpunkter gäller även för dem. 🙂

Ha det gött, bra jobbat 😉

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Notera att du måste spela in kompet två gånger och inte göra som jag gjorde i början-kopiera den först inspelade kompgitarren till en kanal till. Resultatet av den senare varianten blir bara att man får en förhöjning av volymen eftersom sinusvågerna är exakt identiska. Det som gör att man får stereobredd är när sinusvågorna inte är exakt lika på två kanaler.

Wow, har du sinusgitarrer 😉

Newsec: kan du lägga upp den som mp3-fil åxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat på nya versionen.

kör en grövre kompressor på rösten och dista den lite så den inte försvinner. Sjung om så du får till sången bättre.

Ljudbilden känns lite "fake-stereo" om du fattar vad jag menar.

Fadea inte ut så snabbt på slutet.

hade varit schysst med ett soloparti och roligare slut.

stämsång vid refrängerna hade varit fräckt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu så har jag testat lite saker som var sagt...

Har lagt på Compressor och lite dist på sången..la en Compressor på hela alltet också...

Sången ska sjungas om på nytt,fast det blir senare eftersom det inte är jag som sjunger. Då spelar vi in 2 gitarr spår på nytt också,för att förbättra stereobilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...