Exil Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 Sitter just nu och leker lite i logic bara smÄ lÄtidéer, inte alls nÄgot tugnt för datorn. Men nÀr jag försökte spara nu sÄ sÀger den "Out of memory couldnŽt insert or delet data". Vilket minne Àr det den klagar pÄ. Min hÄrddisk Àr lÄngt ifrÄn full, jag har 4.5 GB ram. Vad kan det vara den klagar pÄ? Jag sitter med Logic pro 7
Gilbert Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 Visst har man hört talas om att OS X har dĂ„lig minneshantering men nĂ„n mĂ„tta fĂ„r det vĂ€l Ă€ndĂ„ vara. đ
Exil Postat 1 februari 2007 TrĂ„dstartare Postat 1 februari 2007 Visst har man hört talas om att OS X har dĂ„lig minneshantering men nĂ„n mĂ„tta fĂ„r det vĂ€l Ă€ndĂ„ vara. đ Sant, men vĂ€ldigt lustigt problem, och frustrerande efter jag nu inte kan spara det jag har lekt med i nĂ„n timme đ
Implasticyde Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 StÀng alla program du inte mÄste ha igÄng. LÄter som att ditt RAM-minne Àr fullt alternatvit inte rÀcker till för att spara all data frÄn Logic?
Exil Postat 2 februari 2007 TrĂ„dstartare Postat 2 februari 2007 (redigerat) StĂ€ng alla program du inte mĂ„ste ha igĂ„ng. LĂ„ter som att ditt RAM-minne Ă€r fullt alternatvit inte rĂ€cker till för att spara all data frĂ„n Logic? Jag hade endast logic igĂ„ng nĂ€r detta hĂ€nde. Hade knappt nĂ„gra pluggar alls đ± Jag har ju Ă€ven 4.5 GB ram minne. SĂ„ det finns ju inte en möjlighet att det kan vara pga av dem? Edit: Nu nĂ€r jag testar att spara idag sĂ„ funkar det utmĂ€rkt. SĂ„ det var nog bara nĂ„got tillfĂ€lligt. Men jag Ă€r fortfarande nyfiken pĂ„ vad det kan ha varit. Redigerat 2 februari 2007 av Exil
kartan Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 (redigerat) Det lĂ„ter ju onekligen som en programbugg? Kanske blir nĂ„tt strul eftersom du har sĂ„ mkt minne? đ± Redigerat 2 februari 2007 av kartan
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 2 februari 2007 Postat 2 februari 2007 TillfÀllig glitch i minneshanteringen. Out of memory kan ju komma av vad som helst med minneshantering. Hur mycket RAM man har ingen betydelse om programmet reserverar för liten heap t.ex. Reboot brukar man kalla medicinen.
4Trax Postat 3 mars 2007 Postat 3 mars 2007 (redigerat) Har jobbat med logic i 10 Är och aldrig varit med om minnes strul. Förr i OS9 kunde man zappa Pram och det löst en del problem nÀr datorn börja bete sig konstigt. Har inte behövt göra det i OSX Àn (om det ens fortfarande finns). Googla om Àmnet. Redigerat 3 mars 2007 av 4Trax
Heisenburg (oregistrerad) Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Jag hade endast logic igĂ„ng nĂ€r detta hĂ€nde. Hade knappt nĂ„gra pluggar alls Jag har ju Ă€ven 4.5 GB ram minne. SĂ„ det finns ju inte en möjlighet att det kan vara pga av dem? Edit: Nu nĂ€r jag testar att spara idag sĂ„ funkar det utmĂ€rkt. SĂ„ det var nog bara nĂ„got tillfĂ€lligt. Men jag Ă€r fortfarande nyfiken pĂ„ vad det kan ha varit. Samma hĂ€r...En timme Ă„t helvete... ĂndĂ„ har jag uppgraderat RAM minnet till 8 Gb precis. Kan det hjĂ€lpa att radera ett överflöd av loopar och dylikt. För de e lite vĂ€l over the top med loopar Ă„ dyl. Eller MĂ STE kag uppgradera till9.1.3 el vad det nu e som gĂ€ller?
Mr Keys Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Delete undohistory brukar kunna göra att i alla fall gÄr att spara...
BurninSven (oregistrerad) Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 Hittade det hÀr men jag vet inte om sÀttet han beskriver att fÄ det att funka lite bÀttre Àr att rekommendera sÄ det fÄr man vÀl ta ett eget beslut om och testa pÄ egen risk. http://workstuff.tumblr.com/post/20464780085/something-is-deeply-broken-in-os-x-memory-management
Panzerfaust Postat 25 april 2012 Postat 25 april 2012 (redigerat) Jag fÄr alltid ram-error dÄ trycker playback dÄ jag precis startat logic efter att datorn varit avstÀngd. Vet inte vad det Àr som Àr knas. Verkar hur som helst som om datorn behöver komma igÄng lite och fixa och trixa de första minuterna efter jag startat OSX. Men efter jag fÄtt error ett par gÄnger sÄ funkar det problemfritt. Redigerat 25 april 2012 av Panzerfaust
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.