King-Size (oregistrerad) Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 Hej! När jag lägger in tex. 4 audio tracks i mitt Pro Tools 7 LE så blir det olika inputs på alla tracks av nån anledning. Tex. Track 1 har input 1 (där micken ligger, så som jag vill att alla ska ha.) Track 2 får input 2 Track 3 får spdi/f inputen. Det jag vill är alltså att alla audiotracks ska få Input 1 automatiskt från början eftersom att det är där min mick ligger. Jag kör Pro Tools ihop med en Mbox2 Mini. Tack. /Linus
chrisB Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 skapa ett audiospår. ställ in den som du vill ha den. sedan duplicerar du detta spår (under File) och sedan igen . . .
Hemluth Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 Hej! När jag lägger in tex. 4 audio tracks i mitt Pro Tools 7 LE så blir det olika inputs på alla tracks av nån anledning. Tex. Track 1 har input 1 (där micken ligger, så som jag vill att alla ska ha.) Track 2 får input 2 Track 3 får spdi/f inputen. Det jag vill är alltså att alla audiotracks ska få Input 1 automatiskt från början eftersom att det är där min mick ligger. Jag kör Pro Tools ihop med en Mbox2 Mini. Tack. /Linus Fast Mbox mini har väll ingen s/pdif ingång?
J.Westling Postat 1 februari 2007 Postat 1 februari 2007 Eller så skapar du så många spår du vill ha. Sen håller du ner alt och väljer input 1 på nått utav spåren... vips har alla spår samma input.
King-Size (oregistrerad) Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Tack boys! Svår övergång från Acid till Pro Tools, men kul att ni är hjälpsamma!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.