Implasticyde Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 (redigerat) Schå Jocke. Gjorde "skalningen" i Logic när jag slutligen "bouncar" (skapar en stereo wav-fil) av mitt projekt i Logic och mina val ser ut som följer: File Format: Wave Resolution: 16 Bit Sample Rate: 44100 (CD-DA) Stereo File Type: Interleaved Surround Bounce: Off Dithering: POW-r #3 (Noice shaping) <-- Per Boysén tipsade om detta i ett Studionummer Och programet jag använde för att skapa en CD-skiva heter WaveBurner som följer med vid ett köp av Logic 7 Pro. Hoppas att dessa svar ger lite klarhet i dina frågor 😉 Redigerat 30 januari 2007 av Implasticyde
jockoma Postat 30 januari 2007 Trådstartare Postat 30 januari 2007 Ahh... Jag visste inte att man kunde ändra samplerate vid bouncning i logic... Tack! Ska testa pow3 dithring också och jämföra... Ska fan börja prova att köra i 96khz ända till mastring och se om systemet pallar... Har testat mer nu och jag hör faktiskt ganska stor skillnad på hur speciellt waves låter i 96 jämfört med 41... måste dock testa om jag får samma skillnad med 48 också såklart.. Tack för alla svar! Jocke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.