Jump to content
Annons

Draughtmaster


Arnesson

Recommended Posts

Är det bara jag som är väldigt sugen att köpa en OBH nordica för att ha i studion? Jag har en hemma, och äv väldigt nöjd med den. Och hur skönt vore det inte att kunna bjuda musikerna på kall lager direkt från tappen?

Synd bara att ALL studiefrämjandets verksamhet är alkoholfri, så för mig går det ju tyvärr inte.

Ne nu ska jag gå och ta mig en stor stark, det är ju trots allt fredag.

Home2.jpg

Redigerat av Arnesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det blir jäla go bira ur dom där

Ja... om man bara komma ihåg att kyla faten ordentligt innan man stoppar dem i maskinen, annars så får man avnjuta 100% skum ända tills den har lyckats kyla ner ölen till rätt temperatur, vilket tar ungefär 24timmar..

Så det är ju perfekt när det är minusgrader ute, då ställer man ut faten på kylning runt lunch, så är det kallt nog för att ladda maskinen runt 18 på kvällen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir jäla go bira ur dom där

Ja... om man bara komma ihåg att kyla faten ordentligt innan man stoppar dem i maskinen, annars så får man avnjuta 100% skum ända tills den har lyckats kyla ner ölen till rätt temperatur, vilket tar ungefär 24timmar..

Så det är ju perfekt när det är minusgrader ute, då ställer man ut faten på kylning runt lunch, så är det kallt nog för att ladda maskinen runt 18 på kvällen..

word, polarn har en såndär och vi är många som är djupt kära i denna underbara produkt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna "recension" tycker jag säger det mesta...

Best of blocket

Nä, jag går nog hellre på krogen.  😏

haha... ja rolig läsning var det, känner tyvärr inte igen mig, gör man så som det står i manualen, så är allt frid och fröjd.

Skum får man om man inte kyler faten innan man laddar maskien, och om man är en riktig SOPA när det gäller att tappa öl, kräver ju lite teknik.

Har aldrig fått ett defekt fat när jag handlat.

Fläkten låter inte mer än ett vanligt kylskåp.

Kompressorn går BARA igång när den tappar för mycket tryck, med andra ord när du tappat upp typ 3 glas. Annars håller maskinen trycket i flera dygn. så den går inte på varje timma. Men det funkar ju så klart inte om man inte har 5sekunder över till att skälja en gummiring när man byter fat. (ungefär lika jobbigt som att stå i kö för en dyr öl på krogen)

Nu ska jag gå och ta mig en Kall god öl från tappen, som för övrigt har vart helt knäpptyst hela helgen.

Edit: Min Sambo handlade den NY för mindre än vad killen på blocket försöker kränga den för. Hon råkade nämligen känna en kille som jobbar på OBH nordica. 😉

Redigerat av Arnesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...