Jump to content
Annons

Räcker min dator till?


Sebskater (oregistrerad)

Recommended Posts

Sebskater (oregistrerad)

bara en enkel fråga... räcker min dator till med denna prestanda

1 gig ram..

Intel® Pentium® 4 3.00 ghz

just bara intern minnet? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sebskater (oregistrerad)
det funkar fint för honom. så det borde inte vara några problem för dig

Grymt med så snabba svar! 😄

Det jag kräver är att det ska gå att använda mitt trummickspaket.. 2 cond och 4 dyna... sammtidigt

Link to comment
Dela på andra sajter

det funkar fint för honom. så det borde inte vara några problem för dig

Grymt med så snabba svar! 😄

Det jag kräver är att det ska gå att använda mitt trummickspaket.. 2 cond och 4 dyna... sammtidigt

Det behöver du knappast oroa dig över. Det kan du göra med en P2 400Mhz om du så vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena, Jag har kör med en Mbox2 Pro med en 2,8Ghz 1gigram , ProTools drar mkt mer minne helt klart.speciellt RTAS pluggar.

Min dator klarade knappt 40pluggar(waves) + DFHSuperior samtidigt. Så jag rekommenderar nog 2gig ram lr i alla fall 1,5gig. 😄

Mvh Christian

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

ProTools drar mkt mer minne helt klart.speciellt RTAS pluggar

som du skriver det är det ju inte programmet i sig utan pluggarna som drar minne, och ja det gör de.. RTAS är ju ett nativeformat ovill du komma undan vid mix är ett dspkort att rekommendera.. i stil med UAD1, Liquid-channel/mix, powercore, waves APA etc..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sebskater (oregistrerad)
ProTools drar mkt mer minne helt klart.speciellt RTAS pluggar.

jo men jag kommer inte använda så många rtas.. kör hårdvara 😎

Redigerat av Sebskater
Link to comment
Dela på andra sajter

ProTools drar mkt mer minne helt klart.speciellt RTAS pluggar.

jo men jag kommer inte använda så många rtas.. kör hårdvara 😉

då kommer du klara dig galant!!

jag kör med en Mac G4 AGP, med 1,2gHz CPU 1024 mb sdRAM 133mhz.. det funkar asbra för mig, kör med en del tyngre pluggar o så, men har en del hårdvara med. och det funkar stabilt som fan. den har gett med sig 2 ggr när jag har kört mastodontprojekt med synthar o skit.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ProTools drar mkt mer minne helt klart.speciellt RTAS pluggar

som du skriver det är det ju inte programmet i sig utan pluggarna som drar minne, och ja det gör de.. RTAS är ju ett nativeformat ovill du komma undan vid mix är ett dspkort att rekommendera.. i stil med UAD1, Liquid-channel/mix, powercore, waves APA etc..

Kom ihåg att PT LE saknar plugin delay- kompensation, så att köra UAD-1 och Liquidmix o s v kan vara lite bökigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ProTools drar mkt mer minne helt klart.speciellt RTAS pluggar

som du skriver det är det ju inte programmet i sig utan pluggarna som drar minne, och ja det gör de.. RTAS är ju ett nativeformat ovill du komma undan vid mix är ett dspkort att rekommendera.. i stil med UAD1, Liquid-channel/mix, powercore, waves APA etc..

Kom ihåg att PT LE saknar plugin delay- kompensation, så att köra UAD-1 och Liquidmix o s v kan vara lite bökigt.

har inte uad en ADC??

en plugg som kompenserar för delayet man får med dsp-kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

du klara dig galant!!

Hehehehe det var stärkande att höra för min del... det blir en Digi002R 😎

fantastiskt!! välkommen till nördarna!!! 🙂

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

du klara dig galant!!

Hehehehe det var stärkande att höra för min del... det blir en Digi002R 🙂

fantastiskt!! välkommen till nördarna!!! 🙂

Välkommen!! 🙂

Men vänta nu. IDF, du kör väl 001? 😎

självklart.. har en digi002:a på väg hitåt.. kommer köra digi001:an på pc:n eller om jag skaffar en G4a till, då kommer jag köra logic endast på den!!! .. och 002:an på min huvudsakliga studiodator...!!! där körs Pro Tools o Reason! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

självklart.. har en digi002:a på väg hitåt.. kommer köra digi001:an på pc:n eller om jag skaffar en G4a till, då kommer jag köra logic endast på den!!! .. och 002:an på min huvudsakliga studiodator...!!! där körs Pro Tools o Reason! 😎

Hardenäran då..! Man jag måste faktiskt säga att jag gillade 001'an bättre på flera punkter. Bättre byggkvalite, satans stabil och mindre.. Men man ska väl inte klaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

självklart.. har en digi002:a på väg hitåt.. kommer köra digi001:an på pc:n eller om jag skaffar en G4a till, då kommer jag köra logic endast på den!!! .. och 002:an på min huvudsakliga studiodator...!!! där körs Pro Tools o Reason! 😲

Hardenäran då..! Man jag måste faktiskt säga att jag gillade 001'an bättre på flera punkter. Bättre byggkvalite, satans stabil och mindre.. Men man ska väl inte klaga.

jo precis, nackdelarna är ju blandannat: den är inte rackmonterbar, den har rackskenor, men dessa är i stort sett omöjliga att få tag på...!!! ingångarna på framsidan är inge vidare när man sitter med mixerbord i störrestorleken.. 😉 den är endast kompatibel fram till PT 6.4... ADAT in/ut sitter på PCI-kortet, lite synd om man har datorn i ett annat rum och vill ha allt i racket brevid sig!

men annars, ett skitbra ljudkort som är mer än funktionellt fastän att det är 8år gammalt!!! jämför det med många andra kort i dagens läge, så är de andra oftast föråldrade.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

men annars, ett skitbra ljudkort som är mer än funktionellt fastän att det är 8år gammalt!!! jämför det med många andra kort i dagens läge, så är de andra oftast föråldrade.. 😮

Har faktiskt kvar ett Audiomedia III som var mitt första ljudkort. Det funkar också fortfarande.. Bara med proTools 6.4 i.o.f.s.. 🙁

*sorry för OT*

Link to comment
Dela på andra sajter

men annars, ett skitbra ljudkort som är mer än funktionellt fastän att det är 8år gammalt!!! jämför det med många andra kort i dagens läge, så är de andra oftast föråldrade.. 😆

Har faktiskt kvar ett Audiomedia III som var mitt första ljudkort. Det funkar också fortfarande.. Bara med proTools 6.4 i.o.f.s.. 🙂

*sorry för OT*

:rolleyes:

softish!! i min PC sitter fortf. soundblaster kortet som vi använde de första åren att spela in i cubase vst 32 o cubase 5.0.. 😆 de e kickass!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...