Jump to content
Annons

Hjälp, beslutsångest


biggie

Recommended Posts

När januarilönen kommer blir det nytt ljudkort, men har sån förfärlig beslutsångest.

Kortet ska vara externt eller ha breakout-box för jag har planer på att få ut burken i ett annat rum. Kortet är tänkt att stå på skrivbordet och inspelningarna kommer mest att bestå av Digitaltrummor+bas+(el)gitarr och sång. Därför vill jag att det har instrument ingångar där jag kan plugga in gurorna direkt för att köra dem genom förstärkar pluggar.

Har fastnat för dessa tre: Presonus firebox, EMU-1820 eller Focusrite saffire LE.

Är det någon som har synpunkter på om nått av dessa kort kan avfärdas eller rekommenderas framför de andra?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När januarilönen kommer blir det nytt ljudkort, men har sån förfärlig beslutsångest.

Kortet ska vara externt eller ha breakout-box för jag har planer på att få ut burken i ett annat rum. Kortet är tänkt att stå på skrivbordet och inspelningarna kommer mest att bestå av Digitaltrummor+bas+(el)gitarr och sång. Därför vill jag att det har instrument ingångar där jag kan plugga in gurorna direkt för att köra dem genom förstärkar pluggar.

Har fastnat för dessa tre: Presonus firebox, EMU-1820 eller Focusrite saffire LE.

Är det någon som har synpunkter på om nått av dessa kort kan avfärdas eller rekommenderas framför de andra?

😆

Jag är mycket nöjd med mitt Presonus FireBox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv ska jag konsumera en Mbox mini ;D

Du har inga tveksamheter på o välja USB-interface?

Violiner> Har du ett EMU1820m? Vad jag har förstått så är det enda som skiljer sig mellan 1820 och 1820m effektprocessorn och jag är lite skeptisk mot dessa. Vet du hur lång kabel man kan ha mellan PCI-kortet och breakoutboxen?

Redigerat av biggie
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, den stora skillnaden är AD/DA-omvandlaren. Och alltså ljudet på allt du gör...

Och skillnaden är stor...

Nej jag minns inte hur lång kabel du kan ha, men om jag minns rätt är den relativt begränsad utöver standardlängden för att de ska garantera full funktion.

Redigerat av Violiner
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...