Jump to content
Annons

Life (not included) - I'm used to loving you


P3t3r

Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      1
    • 4
      2
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: I'm used to loving you

ARTIST/GRUPP: Life (not included)

GENRE: Jazzig RnB/Pop typ...

LÅTLÄNGD: 3:03

KOMPOSITÖR: P3t3r , TEXT: Aleksia

PRODUCENT: P3t3r

MEDVERKANDE: Sång: Aleksia, Musik:P3t3r

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,2MB

STATUS: Färdig produktion

LÅTLÄNK: I'm used to loving you

Här kommer vår andra låt (den första finns här.) Nu har vi även ett namn på samarbetet/projektet: Life (not included). Så vad tycks om denna låt och mix?

Redigerat av P3t3r
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt och mycket bra sång. Personligen har jag svårt för det där struttiga rnb kompet och även analog-basen tilltalar inte mej.

Men som sagt, låten är bra och mixen är det inget fel på. Jag är nog inte rätt målgrupp bara.

Kom å tänka på Janet Jackson, är det bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och mycket bra sång. Personligen har jag svårt för det där struttiga rnb kompet och även analog-basen tilltalar inte mej.

Men som sagt, låten är bra och mixen är det inget fel på. Jag är nog inte rätt målgrupp bara.

Kom å tänka på Janet Jackson, är det bra?

Tack för dina positiva kommentarer! Janet Jackson... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där :-) Long time no see. Det här spåret känner jag igen *ler*. Vilken underbar röst Aleksia har. Hon passar perfekt för din musik!

Låten i sig är aningens anonym, men den är skön att ha på i lurarna och produktionen är jättebra.

Hej där! Jo nu är jag i farten igen 😲 Kul att du gillade produktionen. Jag är väldigt nöjd med Aleks insatser själv också. Antar att du känner igen den första låten också... ? 😉

Redigerat av P3t3r
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt...tycker du har fått till ett fint ock klart ljud!...bra sång av sångerskan..hör dock några toner i sången som är lite skumma.. men det är en petitess!...dock mycket bra jobbat!...gillas!..😲

Tack! Kul att du gillar ljudet, jag fick jobba en del med denna mix, den var lite dov och grötig från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och mycket bra sång. Personligen har jag svårt för det där struttiga rnb kompet och även analog-basen tilltalar inte mej.

Men som sagt, låten är bra och mixen är det inget fel på. Jag är nog inte rätt målgrupp bara.

Kom å tänka på Janet Jackson, är det bra?

Håller med i stort med förstärkning på att analogbasen känns helt fel. Men möjligtvis är inte jag heller i rätt målgrupp 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

DåligtGehör Tack för dina synpukter. Personligen gillar jag analoga synthljud i RnB/Soul/Electronica genren. Lyssna t.ex på Gaelle - Give it back eller Nicci Gilbert - Stop messin around. Nu kanske inte jag lyckas få till det bra, men jag jobbar på det.  😄

Vad är bra och vad är inte så bra? Men jag vidhåller min "attack" mot syntbasen men nu omfattar den även Nicci Gilbert - Stop messin around 🙂 Jag tycker dessa ljud förtar så mycket av låtarna men visst jag minns en tid när även jag tyckt det lät rätt fräckt. Dock tröttnade jag även rätt fort. Men vafan det är väl bara tur att inte alla bara gillar samma ljudbilder egentligen.

Däremot tyckte jag att Gaelle använde ljud mycket bra och att det passade fint i hennes musik.

Nu säger jag inget mer om syntbasar i RnB/Soul/Electronica på ett tag :rolleyes:

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...