Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Har en Yamaha AN1x som midiklaviatur just nu och börjar bli smått vansinnig på hela maskinen. Manualen är puts väck och jag får inget grepp om användar-interfacet alls.

Det hela började med att jag ville få bort aftertouchen eftersom den var alldeles för känslig och lusade ner alla mina dokument med midi-info jag inte ville ha. Detta tog mig ungefär 1 timma att få till och jag har egentligen ingen aning om hur jag bar mig åt, men i vilket fall som helst så märker jag senare att modulations-hjulet slutat att skicka saker, och det ville jag ju inte.

Nån som har en manual som pdf, eller vet exakt hur jag ska göra. Orkar inte sitta en hel timme till, och förmodligen dessutom sabba nån annan inställning. Just nu hatar jag synthfanskapet. 😆

EDIT: Stavfel

Edited by VacUm
Annons
Posted

T A C K!

Nu slapp jag ju att söka... Tänker helt skrupelfritt fortsätta ställa liknande frågor i framtiden om det är något jag vill veta då Nattis snabbt och snällt ordnar sökningen.

Posted

Hörru Nattvaktarn! Dendär pdf-filen va ju bara en enda stor spec. Den har jag ju ingen nytta av. Ska jag behöva leta vidare nu i alla fall då?

Posted
Hörru Nattvaktarn! Dendär pdf-filen va ju bara en enda stor spec. Den har jag ju ingen nytta av. Ska jag behöva leta vidare nu i alla fall då?

Jag har manualen som pdf. Maila mig så skickar jag över den om du vill, den är på ca 4 MB 😆

• 4 years later...
Posted

Hej!

Ursäkta att jag svarar så häääääär sent. Men varför inte stänga av aftertouch i ditt daw? Manualen finns på ca 30 sidor på nätet också 😄