Jump to content
Annons

Ny sajt för band och singer/songwriters


musiknisse (oregistrerad)

Recommended Posts

musiknisse (oregistrerad)

Hej !

Jag såg att det har kommit upp en ny sajt för band o singer/songwriters.

Man mailar in sina alster så får man svar om man är nog bra.

De hävdar att det det bara skall bli rockmusik på sidan och att allt kommer att hålla mycket hög kvalitet. Kanske är detta något för någon på denna sajt.

adressen är www.realrockmusic.com

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eller klicka här

Tycker det är lite trist att de bara tar emot 128 kbps. Man får ju slita med komprimeringen för att få med det mesta då. 160 eller 192 borde de ju kunna hiva med? Gör dock inte rock, så jag kanske inte behöver bry mig. 😄

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Min spontana reaktion är att de verkar vara för storskaligt för att det skall kännas intressant. Musiker från både usa och europa, och sedan skall "de" avgöra vad som är tillräckligt bra, och sedan är det ändå ett väldigt litet utrymme att slåss om.

Kanske som ett komplement till signade artister för deras försäljning, men knappast något för hobbymusikern att tjäna pengar på (tror jag).

Skulle däremot gärna se en helsvensk sida med liknande inriktning, fast mindre komersiell; ett samlingställe för band (inom en viss genre!!!) som visar upp sina alster, som en kanal mot skivbolag och arrangörer etc. Något som samtidigt fungerade som ett upphovsrättbevis (som det har talats om här)

Bara en tanke... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Sluta byta avatars nattvaktaren, man blir ju förvirrad :\

Okej, sorry. Nu kommer jag inte att ändra på ett tag.

/da DanceEjay

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hej !

Jag såg att det har kommit upp en ny sajt för band o singer/songwriters.

Man mailar in sina alster så får man svar om man är nog bra.

De hävdar att det det bara skall bli rockmusik på sidan och att allt kommer att hålla mycket hög kvalitet. Kanske är detta något för någon på denna sajt.

adressen är

www.realrockmusic.com

😉 Musiknisse

Svar om man är nog bra?

För vem?

Vilka sitter i juryn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

"Tekniskt välljudande inspelningskvalitet"

& sen

"Mp3 format 128 Kb Inget annat tas emot!"

NÅN MER ÄN JAG SOM INTE FÅR IHOP EKVATIONEN?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Även jag vill klaga (surprise).

Om man ska låta nån annan få stålar för nedladdningar (dom tar ju hälften) av sina låtar ska man nog vara ordentligt säker på att man inte lika gärna kan sälja sina alster själv, från sin egen hemsida.

Dessutom, vad är det som säger att moranisses hemsida innebär bra reklam för dig? Tänk om resten dom säljer är bajs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle däremot gärna se en helsvensk sida med liknande inriktning, fast mindre komersiell; ett samlingställe för band (inom en viss genre!!!) som visar upp sina alster, som en kanal mot skivbolag och arrangörer etc.

Ett sådant projekt har redan startas av ett par gubbar från VSTForum. Det är fortfarande i inledningsfas vad jag har läst, men till hösten borde man få se fortskridande utveckling av det. Här är en länk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta såg väldigt amatörmässigt ut med "snygg" design, detta är nog mera bogus och jag skulle aldrig skicka mitt material till någon som inte ens kan namnge vilka deras "jury" är samt det att de ska ta 50% av försäljningsintäkterna! då kan man lika bra sälja sin musik själv, dessutom blir inte dålig musik bättre av det är nån "kändis" tyckt nåt.......

Dessutom efter uppslag hos diverse www-lookup:er så har de inte ens någon namngiven person som står som admin för domänen vilket inte känns seriöst alls.

Undvik som pesten är min reaktion på sådant här.

Redigerat av belial
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta såg väldigt amatörmässigt ut med "snygg" design, detta är nog mera bogus och jag skulle aldrig skicka mitt material till någon som inte ens kan namnge vilka deras "jury" är samt det att de ska ta 50% av försäljningsintäkterna! då kan man lika bra sälja sin musik själv, dessutom blir inte dålig musik bättre av det är nån "kändis" tyckt nåt.......

Sidan befinner sig i barnvaggan ännu och skall inte betraktas som komplett på långa vägar. Det var bara en liten teaser. Projektet fanns inte ens för några månader sedan, så det känns inte så illa pinkat tycker jag.

"Amatörmässigt" kan jag dock inte alls hålla med om. Tvärtom tycker jag det ser totalproffsigt ut. Att det inte dyker upp någon admin vid en lookup beror sannolikt på att det helt enkelt inte hunnits med. Initiativtagare är, som sagt, två killar från VSTForum som har gjort allt detta helt ideellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta såg väldigt amatörmässigt ut med "snygg" design, detta är nog mera bogus och jag skulle aldrig skicka mitt material till någon som inte ens kan namnge vilka deras "jury" är samt det att de ska ta 50% av försäljningsintäkterna! då kan man lika bra sälja sin musik själv, dessutom blir inte dålig musik bättre av det är nån "kändis" tyckt nåt.......

Sidan befinner sig i barnvaggan ännu och skall inte betraktas som komplett på långa vägar. Det var bara en liten teaser. Projektet fanns inte ens för några månader sedan, så det känns inte så illa pinkat tycker jag.

"Amatörmässigt" kan jag dock inte alls hålla med om. Tvärtom tycker jag det ser totalproffsigt ut. Att det inte dyker upp någon admin vid en lookup beror sannolikt på att det helt enkelt inte hunnits med. Initiativtagare är, som sagt, två killar från VSTForum som har gjort allt detta helt ideellt.

Belial menade nog den första siten, inte den vst-killarna jobbade på...

Link to comment
Dela på andra sajter

musiknisse (oregistrerad)

Belial

Jaha ja...

50 % av intäkterna tycker jag personligen känns helt OK med tanke på att en traditionell deal med ett skivbolag ger runt 10% av intäkterna dessutom behöver man ju bara skicka in sitt material och låta dem göra jobbet, det kostar ju inget.

Att sedan fackmänniskor bedömer musiken är väl bara kul.

"kändisar" ?????... det står det inget om på sajten vad jag ser, har du inside info eller??

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
50 % av intäkterna tycker jag personligen känns helt OK med tanke på att en traditionell deal med ett skivbolag ger runt 10% av intäkterna...

Du kan väl inte jämföra det jobb ett riktigt skivbolag lägger ner på att lansera sin artist med när ni slänger upp en mp3-a för nerladdning?

Skivbolag backar ju dessutom upp sina artister på fler sätt än genom att bara sälja skivorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Jag såg att det har kommit upp en ny sajt för band o singer/songwriters.

Man mailar in sina alster så får man svar om man är nog bra.

De hävdar att det det bara skall bli rockmusik på sidan och att allt kommer att hålla mycket hög kvalitet. Kanske är detta något för någon på denna sajt.

adressen är

www.realrockmusic.com

😄 Musiknisse

Måste säga att jag är verkligen imponerad av ditt engagemang! Tänk, att du signar upp här på forumet bara för att tala om det för oss!

Världen behöver fler sådana, som bara av god vilja berättar sådana nyheter!

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
tanke på att en traditionell deal med ett skivbolag ger runt 10% av intäkterna

Va?

Var får du dom siffrorna ifrån?

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...