Jump to content
Annons

cubase sx3

Faanders (oregistrerad)

Recommended Posts

Faanders (oregistrerad)
Postat

Jag fattar inte vad jag gör för fel...

Har lånat en Cubase SX3 av en polare o ska testa lite innan jag skaffar egna program. (riktiga licenser då förstås så jag kan få den support jag vet att jag kommer behöva..... 😛 )

När jag ska lägga ett gitarrspår så indikerar cubase in-signal men jag hör ingenting. Det blir en inspelning som jag hör när jag spelar upp den efteråt.

Någonting jag glömt att bocka för för att få medhörning?

Jag e helt grön i ämnet...

Använder en tapco mix100, m-audio audiophile2496 ljudkort, guitar-rig2, cubase sx3

har kopplat från mainout på mixern till rca input på ljudkortet och har valt rca-output från ljudkortet direkt in i en vanlig stereo för ljudet

Annons
Postat

Har lånat en Cubase SX3 av en polare o ska testa lite innan jag skaffar egna program. (riktiga licenser då förstås så jag kan få den support jag vet att jag kommer behöva..... 😛 )

När jag ska lägga ett gitarrspår så indikerar cubase in-signal men jag hör ingenting. Det blir en inspelning som jag hör när jag spelar upp den efteråt.

Använder en tapco mix100, m-audio audiophile2496 ljudkort, guitar-rig2, cubase sx3

har kopplat från mainout på mixern till rca input på ljudkortet och har valt rca-output från ljudkortet direkt in i en vanlig stereo för ljudet

kolla så inte "ljud av" är ikryssat på den ingången du använder, det var lösningen när det hände mig en gång..

i Windows kontrollpanel hittar du "ljud och ljudenheter" där hittar in / utgångar eller om ljudkortet du använder har en egen config hittar du in/ut där..

Postat (redigerat)

Har du klickat i den lilla högtalaren på aktuell kanal? Om inte så gör det, och glöm inte att klicka bort den när du ska spela upp det inspelade, annars hörs inget.

/Dex.

Redigerat av Dexter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.