Faanders (oregistrerad) Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Jag fattar inte vad jag gör för fel... Har lånat en Cubase SX3 av en polare o ska testa lite innan jag skaffar egna program. (riktiga licenser då förstås så jag kan få den support jag vet att jag kommer behöva..... 😛 ) När jag ska lägga ett gitarrspår så indikerar cubase in-signal men jag hör ingenting. Det blir en inspelning som jag hör när jag spelar upp den efteråt. Någonting jag glömt att bocka för för att få medhörning? Jag e helt grön i ämnet... Använder en tapco mix100, m-audio audiophile2496 ljudkort, guitar-rig2, cubase sx3 har kopplat från mainout på mixern till rca input på ljudkortet och har valt rca-output från ljudkortet direkt in i en vanlig stereo för ljudet
Lexor Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Jag fattar inte vad jag gör för fel...Har lånat en Cubase SX3 av en polare o ska testa lite innan jag skaffar egna program. (riktiga licenser då förstås så jag kan få den support jag vet att jag kommer behöva..... 😛 ) När jag ska lägga ett gitarrspår så indikerar cubase in-signal men jag hör ingenting. Det blir en inspelning som jag hör när jag spelar upp den efteråt. Någonting jag glömt att bocka för för att få medhörning? Jag e helt grön i ämnet... Använder en tapco mix100, m-audio audiophile2496 ljudkort, guitar-rig2, cubase sx3 har kopplat från mainout på mixern till rca input på ljudkortet och har valt rca-output från ljudkortet direkt in i en vanlig stereo för ljudet kolla så inte "ljud av" är ikryssat på den ingången du använder, det var lösningen när det hände mig en gång.. i Windows kontrollpanel hittar du "ljud och ljudenheter" där hittar in / utgångar eller om ljudkortet du använder har en egen config hittar du in/ut där..
Dexter Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 (redigerat) Jag fattar inte vad jag gör för fel...Har lånat en Cubase SX3 av en polare o ska testa lite innan jag skaffar egna program. (riktiga licenser då förstås så jag kan få den support jag vet att jag kommer behöva..... 😛 ) När jag ska lägga ett gitarrspår så indikerar cubase in-signal men jag hör ingenting. Det blir en inspelning som jag hör när jag spelar upp den efteråt. Någonting jag glömt att bocka för för att få medhörning? Jag e helt grön i ämnet... Använder en tapco mix100, m-audio audiophile2496 ljudkort, guitar-rig2, cubase sx3 har kopplat från mainout på mixern till rca input på ljudkortet och har valt rca-output från ljudkortet direkt in i en vanlig stereo för ljudet Har du klickat i den lilla högtalaren på aktuell kanal? Om inte så gör det, och glöm inte att klicka bort den när du ska spela upp det inspelade, annars hörs inget. /Dex. Redigerat 15 januari 2007 av Dexter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.