Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det ser ut som om jag "måste" köpa det billigaste samplingsbiblioteket som finns - bara det har Kontakt Player 2. Anledningen är att just KP2 kan köras som Universal Binary, vilket innebär att jag kan köra Cubase Studio 4 tillsammans med ljudbiblioteken från mina PPC-pluggar (Colossus, Adrenaline, Vapor etc) då Kontakt Player kan läsa in instrument och multi-uppsättningar.

Någon som vet var jag kan hitta det? Billigaste jag hittat är Garritans soloviolin stradivari för 1995:.- på jamstore.

Annons
Postat

Jag tror du måste ha full version av Kontakt för att kunna köra så som du vill.

Kontakt "player" som kommer med vissa ljudbibliotek är låsta till dess innehåll har jag för mig.

Är det bara EW/QL bibliotek som du använder så kommer det presenteras en ny player på NAMM nu i dagarna som de själv gör.

Kommer finnas som UB och därmed fungera på Intel macarna.

Du kan ju kolla runt på deras egna forum:

http://www.soundsonline-forums.com/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.