Jump to content
Annons

x-vamp2 eller line6 pod 2.0


tryff

Recommended Posts

Annons

POD låter mycket bättre och jag blir faktiskt förvånad över hur billig den har blivit. Bortset från att låta jäkligt bra, så har den bättre andrahandsvärde än x-vamp.

Om det skiljer så lite i pris så finns det ingen anledning att välja Behringer i det här fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Palleman (oregistrerad)

Tänkt fortsätta frågandet mellan dessa produkter.

Hur är det med basversionerna av dessa. där är ju prisskillnaden mycket större.

Behringers för ca 1700 och runt 4500 för line6.

Enligt musikbörsens hemsida

Link to comment
Dela på andra sajter

Var får du tag på en POD 2.0 för 1995:- ?

en annan fråga, vilken e bäst att använda live an alla multieffekter? funkar Line 6 POD 2.0 lika bra live som i studion?

Då måste du köpa till en pedal för att styra PODen om du inte vill stå och trycka på den för hand när du står på scenen. Dessa kostade, sist jag kollade, mellan 500 och 3000 kr beroende på vilken model du vill ha. Dock tror jag den går att midi styra vilket gör att du kan skaffa en beggad midi pedal rätt billigt. Så får du både bra ljud och ett fett pedalbord för ovanligt lite pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andreassons Musik i Göteborg säljer den för 1995:-http://www.andreassonmusik.se/

Jag är också intresserad av en billig footswitch till PODen, men förstår inte riktigt vilka midi-switchar ni menar. PODen har ju en speciell kontakt för sin footswitch, ser ut som en nätverkskontakt. Finns det verkligen andra än Line6 egna footswitchar som fungerar till PODen? I så fall, vilka? Var hittar man dem?

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni någon koll på det här med fotbytare?

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en midipedal med 4 omkopplare och plugga in i midi-in på Poden (gäller 2.0, XT har inga midikontakter)

Läs "midi implentation table"

Har kört både Pod 2.0 och XT live och i studio, funkar bra i båda situationerna om man vill slippa förstärkarriggen... (Riktigt bra gitarrstärkare låter dock bättre)

V-amp har jag provat lite i studio och jag blev inte särskilt imponerad... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej... då fattar jag. Var hittar man sådana pedaler då? Under gitarrprylar eller keyboardprylar?

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en på Börsen för 1500 spänn. Men det måste väl finnas billigare än så?

Rocktron MIDI fotkontroller R MIDI Xchange heter den..

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej... då fattar jag. Var hittar man sådana pedaler då? Under gitarrprylar eller keyboardprylar?

Lite olika beroende på vilken site man kollar på, men oftast finns det du söker under gitarrpedaler/tillbehör eller liknande...

Link to comment
Dela på andra sajter

En midi-footswitch med bara två knappar...För att välja kanal upp och ner. Det måste väl finnas? Borde inte kosta mer än några hundra tänker jag.

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du uppgraderar till en Pod 2.0 kommer du märka stor skillnad...

Om du uppgraderar till en Pod XT kommer du märka enorm skillnad...

Line6 grejerna håller överlag mkt hög klass (inte lika bra som en riktig rectifier stack, men en sådan går lös på runt 30.000 och man har inte råd med många sådana) 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...