Jump to content
Annons

Priset för EVENT SP8 på www.thomann.de


Dashboard

Recommended Posts

Annons

Märkliga priser där... Jag köpte faktiskt ett par Event TR6 på börsen i förrgår för 4000:-. På thomann kostar dom ju förfasen nästan 4600:- paret.

Är än så länge skitnöjd med TR6:orna. Gick in i affärn och hade tänkt köpa ett par genelecs men valde eventarna när jag lyssnat lite. Grejen är jag vill ha hyffsad lyssning hemma för enklare mixningsjobb osv OCH kunna ha lådorna som ordinär stereoanläggning. Har inte hunnit jobba så mycket med dom än, men det lilla jag suttit har det kännts helrätt. Jäkligt tydliga över hela frekvensspektrat och lätt att sätta nivåer (småpill hörs hur tydligt som helst).

Fast av erfarenhet vet jag att man måste låta dom vara med ett par produktioner innan man egentligen ska uttala sig.. Jag höjde Tannoy Reveal Active till skyarna ända till jag suttit med dom ett tag och märkte att dom var skitkrångliga att mixa i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkliga priser där... Jag köpte faktiskt ett par Event TR6 på börsen i förrgår för 4000:-. På thomann kostar dom ju förfasen nästan 4600:- paret.

Är än så länge skitnöjd med TR6:orna. Gick in i affärn och hade tänkt köpa ett par genelecs men valde eventarna när jag lyssnat lite. Grejen är jag vill ha hyffsad lyssning hemma för enklare mixningsjobb osv OCH kunna ha lådorna som ordinär stereoanläggning. Har inte hunnit jobba så mycket med dom än, men det lilla jag suttit har det kännts helrätt. Jäkligt tydliga över hela frekvensspektrat och lätt att sätta nivåer (småpill hörs hur tydligt som helst).

Fast av erfarenhet vet jag att man måste låta dom vara med ett par produktioner innan man egentligen ska uttala sig.. Jag höjde Tannoy Reveal Active till skyarna ända till jag suttit med dom ett tag och märkte att dom var skitkrångliga att mixa i.

Jag köpte nyligen event TR-6 på musikbörsen för 4000. Jag har hunnit använda dom en del och upplever dom som otroligt ärliga men samtidigt ett behagligt och varmt ljud. För att få bättre måste man gå upp i 10000kr klassen av dom jag har hört. Jag funderar dock vilken subb som skulle passa bästa till TR-6orna, nån som vet ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att dom brukar skriva: Price per pair!!! eller nått när det är parvis.

Men skicka ett mail och fråga vettja, man brukar få ganska bra support där tycker jag.

Jag har varit lite nyfiken på sådana också men har tyvärr inte fått provlyssna nåra än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...