Filmtoken Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Hej alla. Jobbar idag pĂ„ en 2ghz iMac Intel Core Duo (1.5 GB 667 mhz RAM). Officiellt sett ska inte SX-familjen fungera pĂ„ Intel, men min gamla gör det i alla fall :-) SX1.0.6, genom vilken jag kan köra tunga pluggar som EastWests Colossus, Ozone3, Magic Spectrum (Ă€ven om de blev tvungna att skicka mig den gamle 1.5v av den sistnĂ€mnda eftersom ramverket inte stödde högre... morr...) Min frĂ„ga Ă€r: Skulle jag "tjĂ€na" nĂ„got pĂ„ att köpa Cubase (igen... suck!) SE som (om jag förstĂ„r det hela rĂ€tt) finns som Universal Binary? Skulle det blir "mer CPU-kraft över" om man kan köra Cubase "native"? Det ska ju till lite för att köpa Cubase för fjĂ€rde gĂ„ngen; kĂ€nns som om jag har gett Steinberg nog med pengar över Ă„ren đ Fan, tror Cubase Score 2.0 (första jag köpte) gick lös pĂ„ 7995 och det var *DĂ * det...
wreuch Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Det beror vÀl pÄ hur mycket extra bloat dom lagt pÄ i den nyare cubase-versionerna. Jag har inte anvÀnt Cubase sen version 2.0 ... Men generellt Àr min erfarenhet att det Àr en rejÀl skillnad med intel-native kod. Men det gÀller ifs dÄ Max/MSP och Reaktor. Finns det ingen demo du kan tanka ner och se om du tycker förbÀttringen Àr vÀrd priset? /Janne L.
Linus Postat 8 januari 2007 Postat 8 januari 2007 SE finns som Universal Binary? Var dĂ„? đ Nej, köp en uppgradering frĂ„n SX till Cubase4 (vilket ersĂ€tter SX numera, och Cubase4 Studio ersĂ€tter SL). Med Cubase4 fĂ„r du Universal đ
Filmtoken Postat 8 januari 2007 TrÄdstartare Postat 8 januari 2007 You right me wrong. SE Àr inte UB. Det fÄr nog bli Cubase Studio 4 - SX'en jag kör nu Àr *host* inte en av de tre Cubase-system jag anförskaffat rakt över disc... sÄ det kanske Àr dags dÄ ;-) Mumsar nog med mig den hem frÄn staden imorgon.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.