razormedia (oregistrerad) Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 När man startar Cubase blir musenpekaren dubbelt så långsam. Ska det vara så här? Är det bara jag som upplever detta? Hur kommer man tillrätta med detta?
Lundin Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 (redigerat) Jag tror att du har problem med resurserna i din dator snarare än att det är Cubase. Har du kollat hur mycket ledig RAM du har kvar? Inga konflikter med grafikkortet och framförallt vilken typ av grafikkort har du? Övriga hårdvarukonflikter i Windows? Kolla efter gula eller röda symboler i Enhetshanteraren. Redigerat 30 december 2006 av Lundin
razormedia (oregistrerad) Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Jag tror att du har problem med resurserna i din dator snarare än att det är Cubase. Har du kollat hur mycket ledig RAM du har kvar? Inga konflikter med grafikkortet och framförallt vilken typ av grafikkort har du? Övriga hårdvarukonflikter i Windows? Kolla efter gula eller röda symboler i Enhetshanteraren. Jag har gott om RAM (1GB) Jag har ett ATI Radeon graphikkort Jag har en gul symbol i enhetshanteraren, men jag vet inte vad det är för något. Ljudstyrenhet för multimedia kallas den, men ljud & grafikkort fungerar bra.
Lundin Postat 31 december 2006 Postat 31 december 2006 Jag tror att du har problem med resurserna i din dator snarare än att det är Cubase. Har du kollat hur mycket ledig RAM du har kvar? Inga konflikter med grafikkortet och framförallt vilken typ av grafikkort har du? Övriga hårdvarukonflikter i Windows? Kolla efter gula eller röda symboler i Enhetshanteraren. Jag har gott om RAM (1GB) Jag har ett ATI Radeon graphikkort Jag har en gul symbol i enhetshanteraren, men jag vet inte vad det är för något. Ljudstyrenhet för multimedia kallas den, men ljud & grafikkort fungerar bra. Fixa till problemet med den gula symbolen..ljudstyrenhet har ju indirekt med ljudhanteringen att göra och då funkar inte hårdvaran optimalt, även om ljudet funkar är det ju en konflikt som operativet känner av..
razormedia (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Fixa till problemet med den gula symbolen..ljudstyrenhet har ju indirekt med ljudhanteringen att göra och då funkar inte hårdvaran optimalt, även om ljudet funkar är det ju en konflikt som operativet känner av.. Den sitter på PCI-bus 0. Vilken är det?
spaceman Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Ominstallera drivisarna för ljudkortet + musen. Tanka ner dom ev uppdaterade drivisarna från tillverkarna. Kör du USB mus eller PS/2 ? Kan vara ett IRQ strul i värsta fall.
Broghard Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Tjoho.. jag tror att problemet är lättare än så här.. Jag hadde samma problem med min logitech mus... men det var för att drivrutinerna trodde att cubase var ett spel å aktiverade Game settings.. ta bort use game settings eller liknande i ditt muspekar program så kanske det löser sig!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.