Jump to content
Annons

Why Love?


bengan_gbg

Recommended Posts

LÅTNAMN: Why Love?

ARTIST/GRUPP: b.o.m.b.site/Bengan

GENRE: Rock/Hårdrock/Powermetall?

LÅTLÄNGD:4.00

KOMPOSITÖR:Bengan

PRODUCENT:Bengan

EV. MEDVERKANDE:Bengan + more to come

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 5 mb

STATUS: Gravslask

LÅTLÄNK:Why Love?

Tjenna boys & gumms!

Tänkte bara passa på att önska ett gott slüt och ett riktigt gott nytt banne mig!

Har jobbat med en låtrackare ett bra jävla tag och nu börjar det väl närma sig. Har "grovgravslask-mixat" i lurar ikväll och så här låter det: Why Love?

En poprockdänga (nåja -hårdrock/metall kanske?) som egentligen är avsedd för "sidoprojektet" b.o.m.b.site. Det som saknas nu är den kvinnliga kör/refrängsången som är på väg in om en vecka eller två med lite tur. Jag har slasksjungit refrängen....fröken som ska göra det har inte varit till städes ännu...

Behöver garanterat tips på mix. Det låter nog underligt som fan i högtalare....har suttit med lurarna på och jag tycker jag har lite för "mkt" att hålla reda på i den här låtrackaren....hör att det glitchar/knäpper lite i mp3:an förresten. Det gör det inte i Cubase än så länge.

Låter som att jag behöver hårdklippa lite i filerna med kanske?

Gott nytt friends!

Redigerat av bengan_gbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det så illa?

Då skiter vi i det så länge...

🙂

Ja förlåt 🙂!

Men allstå. Nivåerna är sjukt olika. Ena stunder så har man vant sig vid en ljudbild. Sen så smäller det till och det kommer in nåt helt annat i svinhög volym typ.

Jag tror att du har "släppt" låten för tidigt. Du behöver nog sitta med den ett tag och mecka lite med den. Och mixa med högtalare.

Låtmässigt så är det en helt okej låt. Inget jag skulle köpa. Men det brädar det mesta jag har hört här på studio. Så får du bara ordning på mixen så.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kill: Det är lugnt. Man blir ju bra jävla trött i öronen och ibland blir man ivrig och vill släppa det ur händerna.

Å med tanke på att jag mest gör "singersongwriterlåtar" annars så får jag väl ta det som en komplimang även om du inte skulle köpa det... 🙂 Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Javafanskamansäga? Det är mkt att hålla reda på i den här rackarns låten. Har nog iaf räddat den en del från igår, men det behövs MYCKET pill. All hjälp tas tacksamt emot....

Why Love?

Låten är mao på plats så Valdez, Tordan och Mike kan få slita den i stycken med 😛

Den är iaf att betrakta som slask och work in progress!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är det bara jag som hör clip ?

Bra låt iaf! Gillar den ^^.

har inte så mkt att säga, leadsången känns nog lite för rund(kanske ska säga lite för varm?)

Fila på bara !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som hör clip ?

Bra låt iaf! Gillar den ^^.

har inte så mkt att säga, leadsången känns nog lite för rund(kanske ska säga lite för varm?)

Fila på bara !!

Tack Pompe. Det blir filande!

Det är som jag skrev i första inlägget;

"....hör att det glitchar/knäpper lite i mp3:an förresten. Det gör det inte i Cubase än så länge". Får se över det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt... 😄

skulle ju kikat tillbaka här....men nu så!!

Jag tycker att låten är bra..Gillar introt som tusan!...sången är också bra..men där du kör pratsång behövs lite mer tryck..det känns dovt och försvinner lite..

men annars riktigt bra låt!..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången lite halvt In Flames inspirera? 🙂 Sången på refrängen är iofs helt annorlunda.

Detta var bra. Pga kass lyssning så skiter jag i mixen. Men jag gillade låten. Jävligt dåligt drag då. Det är någonting som är fett skummt... Kan inte sätta fingret på det. Men det blir liksom ingen fart i det hela 😉

Men bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bengan!

Det var ju en go låt det här. 😄 Riktigt härlig dist du har!

Ska bli kul att höra låten med tjejsång också, blir nog coola kontraster. Du sjunger bra så jag tycker att det är synd med growlet... men det är ju en smaksak.

Gött Jobbat! 😱

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

..men där du kör pratsång behövs lite mer tryck..det känns dovt och försvinner lite..

men annars riktigt bra låt!..

Lite annorlunda grepp från din sida mot det man är van vid.

Hänkar på Valdez här om growl-rap'en: med tyngdpunkt på ordet growl, tycker jag som tidigare talare att den är lite för "rund" och otydlig..

Tror att den måste spetsas rejält för att få till tydligt uttal utan att det för den skull sticker ut trumhinnorna..

Leadsången sen känns lite för torr och tappar "djupleds-koppling" till de pannade gitarrerna..

.. men det går ju att fixa.. så vi skiter i det..

det jag reagerade på rent generellt, när man alltså ser bortom alla småsaker i mixen, var att strukturen och blandningen "kändes" bra och jag tror på det här, rent stilmässigt som något du ska fila vidare på..

rock o rull

Link to comment
Dela på andra sajter

Valdez: Tack o bock!

Piratkungen: Tack. Jag hajar, men ändå inte?

Moberg; Du är ju hårdrockskung så tackar! Återkommer med nya djärva tag när damstämmorna är på plats...

Lundin: Tackar. Jo. Det är ju LÅNGT från vad jag gör annars. Menar du att jag borde skära och vässa pratbitarna med eq, eller göra om och bita ifrån mer över huvud taget? (kan inte riktigt det där).

Har ju filat på den här låten ett tag och det känns väl som att det är ngt i mixväg mellan pop, hårdrock, episkt trixa och ren metal men jag tycker också att det flyter "skapligt". Vi får se var det barkar åt när allt är på plats....

Rock on friends!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...