Jump to content
Annons

Tannoy reveal sub


magnus290

Recommended Posts

Tjenare!

Mixar hemma via sx 2,0 ut i ett par tannoy reveal burkar (passiva ) men som alla andra så saknar jag ju botten i basen o funderar på en sub...

Vet att tannoy har en i samma serie... är det nån som provat den o kan säga nåt vettigt om den eller skall man gå till lokale hifi juden o köpa nån annan skjyst sub där... Har ni några förslag??

Hoppas det iallfall....

MVH Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag själv kör med tannoyer och tillhörande sub ( reveal sub 10 tror jag modellen heter) .... tyckte det var väldigt skönt när jag skaffade den. Det är väldigt mycket information där nere man missar utan subben. Har inte så stor erfarenhet av subwoofers, men vad jag kan döma så låter den riktigt bra. Kostar väl ca 4000 ny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxo en sån sub 10 till mina tannoyer, o jag håller med föregående talare - jäklar vilken skillnad det blev när jag skaffade den!!

Rent mixmässigt kan det kanske vra lite farligt med sub - då man kanske har rattat på lite för mycket bas, o så mixar man bort sej istället. Bra o alltid kolla mixen med o utan sub.

Framförallt tycker jag att de är så mycket mer inspirerande att skapa musik när man får lite tryck i botten. Har man även, som jag, monitorerna som enda stereo, så låter det ju så otroligt mycket bättre när man lyssnar på musik.

Jag har heller inte lyssnat så mycket på andra subbar, men om man jämför med ful-subbar, så är basen otroligt mycket tajtare.

Sen är det väl oxo en fördel att köpa en sub som är anpassad för topparna, då dom är skurna i rätt frekvenser.

//Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack grabbar... behöver man aktiva monitorerna till den eller kan man dela frekvensen i suben o sen vidare till det vanliga slutsteget??

Hmmm...borde ju rimligtvis funka. Man kör ju insignalen genom subben o kopplar sedan monitorerna till den, så du borde ju lika gärna kunna koppla ditt steg dit istället.

Det enda som blir lite slurigt är väl att du får kontrollera volymen före steget om du ska få någon form av balans i det hela

//Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna också vilja ha en aktiv Tannoy-sub... Kom precis hem och fick testa mina nyinköpta beggade Tannoy Reveal Active... Köpte dem efter att ha testat både Tapco S8, nEar 05 & 06 och Phonic P8A. Efter Genelec 1030 (vem fan har råd egentligen, en 1030 kostar mer än ett par Reveal) är detta de trevligaste monitorer jag haft äran att träffa. Enda problemet är just att de saknar botten vid lägre amplituder, och då vore det ju smidigt med en sub. Nästa jul/födelsedag/skatteåterbäring kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...