Jump to content
Annons

illvaesen

Recommended Posts

Någon här som har lust att berätta lite om DV-Toolkit2? Är det värt pengarna? Är du nöjd med brusreduktionen? osv.. En liten recention alltså från någon som vet. Förstår att ni inte är så många med tanke på priset, men jag är själv väldigt sugen så.. Fire away! :rolleyes:

/Dave

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons

Var också på väg att köpa DV toolkit pga OMF kompabiliteten (digitranslator) med Aviden. Hade redan Mucisian- toolkit eller vad det nu heter så där ingick ju redan några grejor som medföljer DV-Toolkit. Bl.a Brusreducering och mp3 option, 48 spår. Så köpte enbart Digitranslator option för alldeles för mycket pengar. Digitranslator är ett måste om man håller på med ljudläggning och vill ta emot avid eller final cut projekt. Varken i Logic eller digitalperformer där OMF konvertinging ingår(påstås det i manualen) funkar tillfredsställande. Logic klarar jätte små projekt men blir de lite större lägger den ljud filerna lite här och där helt i osynk samma sak med DP-5. Så vill man slippa strul är det klockrent med Digitranslator. Brusreduceringen funkar hyfsat men inte bättre än andra. VocAlign är väl den enda som jag saknar. De andra tilläggen är inget jag saknar. TL reverbet ingår i Grack - bundlen för typ 1.000:-.

Tycker allmänt att det är väldigt mycket pengar för väldigt lite features. Lika dyrt som ett Digi rack003 eller Logic Pro för 4.995:- osv....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket funktioner i DV toolkit som är bra både för musik och post produktion.

Det bästa tycker jag är import session data där alla funktionerna från PT HD finns med. Importera bara plugins eller bara volym automation tex till en kanal. Mycket användbart. DINR är också en mycket bra brusplugg. Men min favorit är VocAlign för att matcha körer eller dubbar med varandra.

Jag använder dagligen flera funktioner och pluggar från DV toolkit så jag rekommenderar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
DV Toolkit 1 då? Jag antar att DV Toolkit 2 är version 2. Hur är det med ettan? Vad är skillnaden? Det borde man ju kanske kunna hitta beggat för en billigare penning!

Jag köpte DV Toolkit2 faktiskt.. (råkade just trilla in här och såg att en av mina trådar låg uppe..)

Av misstag fick jag dock DV Toolkit 1.. blev uppmanad från luthman att installera så mycket som möjligt, så skulle Digidesign fixa det som inte funkade.. Visade sig att endast några pluggar fungerade, resten var inte kompatibelt med Pro Tools 7.1 eller senare.. Efter 3 månaders krig med luthman fick jag till slut DV Toolkit 2 i digital version av Digidesign.. så nu har jag några pluggar över som man kan köpa av mig för 1000kr stycket.

Dessa är: VocAlign Project LE (grym "tighta till sångpåläggen-plugg"), BNR LE (Den grymma brusreduceringspluggen) och tre olika Pultec EQ´s.

(Är man intresserad av dessa kan man höra av sig till mig på pratameddavid@hotmail.com)

Vad får man då INTE om man försöker vara fiffig och köpa pluggarna av mig istället?

Jo, tyvärr får man inte DigiBase Pro, som jag verkligen skulle sakna. Samt Digitranslator, som är bra om man inte har polare med Pro Tools eller dylikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...