Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jaha, dÄ var vi hÀr igen.

Julafton, smaka pÄ ordet, vad tycker du?

Alla tycker nĂ€mligen olika om julen och man kan absolut se den ur mĂ„nga perspektiv, bĂ„de positiva och negativa. Men det man utan tvekan ska förknippa med julen Ă€r gemenskap. Finns det nĂ„got underbarare Ă€n en brasa, en halvnykter / halvfull tomte, en grön gran med röda kulor, mĂŒsbelysning och familjen vid sin sida?

Jag tror att det Àr just det som Àr vakrast med julen, gemenskapen.

SjĂ€lvklart vill jag ocksĂ„ önska er Ă€lsklingar pĂ„ forumet en UNDERBAR jul och hoppas att ni fĂ„r fina klappar av den store röde mannen, jag skĂ€ms faktiskt över att sitta o nöta vid datorn pĂ„ julafton 😆

GOD JUL! 😉🙂

Redigerat av mandarini
Annons
thrinithan (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har redan postat detta i en annan trĂ„d men eftersom du frĂ„gar sĂ„ 😄🙂

Julen Ă€r ett otyg för att skapa falsk glĂ€dje 😆

Eller har ni aldrig nĂ€r ni var smĂ„ rĂ„kat ut för den lilla harmlösa meningen "sluta brĂ„ka nu, annars blir det inga julklappar". Alla gĂ„r runt och Ă€r precis lika sura pĂ„ varandra som vanligt men alla döljer det bakom sina masker. VARFÖR? I 5 Ă„rs tid har min morsa försökt att fĂ„ mig utanför lĂ€genheten pĂ„ julafton och i 5 Ă„r har jag sagt att jag inte firar jul och att jag hellre Ă€r hemma och glor TV eller spelar lite spel. I Ă„r ringde hon igen och tyckte att jag skulle komma dit varpĂ„ hon fĂ„r samma svar som alla andra Ă„r. VarpĂ„ hon frĂ„gar frĂ„gan "varför?". "Av samma anledning som alla andra Ă„r" svarar jag dĂ„. Och sen blir hon sur pĂ„ mig nĂ€r hon inte kan acceptera att jag gör som jag sjĂ€lv vill och hellre spenderar tid med mig sjĂ€lv Ă€n med dom.

SlĂ€kten Ă€r vĂ€rst... fiiii helvete 😉

jag vet... jag Ă€r bara 23 och redan en sur gammal gubbe som kommer skrika pĂ„ ungdomar nĂ€r dom cycklar för fort 😎

Men God Jul! Hoppas att ni andra fÄr en i alla fall!

Redigerat av thrinithan
Postat

Julen Ă€r vad man sjĂ€lv gör den till, precis som allting annat. Man avgör sjĂ€lv om glaset Ă€r halvtomt eller halvfullt... SjĂ€lv njuter jag av umgĂ€nge, god dricka och mat. God jul! 😆

Postat

julen Ă€r en fin högtid dĂ„ eftersom min familj tycker att musik Ă€r en krĂ„nglig hobby att köpa klappar Ă„t sĂ„ fĂ„r jag peka ut nĂ„tt jag vill ha istĂ€llet 😆

i Är hittade jag en finfin tanglewood akustisk med granlock som hÀgrar under granen ikvÀll, de ska jag inkasera nÀr jag paserar gÄ, inklu en massa massa julmat!

god jul!

Postat
Eller har ni aldrig nÀr ni var smÄ rÄkat ut för den lilla harmlösa meningen "sluta brÄka nu, annars blir det inga julklappar".

Faktiskt inte. Synd att dina tidigare julaftnar verkar ha gjort dig negativt instÀlld till julen.

Jag tror du behöver min "God Jul"-önskning mest av alla hĂ€r. 🙂

Postat

MissförstÄ mig inte... Jag skulle gÀrna umgÄs med mina polare en dag som denna men dom firar ju med sina familjer just nu.

Postat

Julafton tycker jag Àr helt ok för att trÀffa hela familjen och sÄ.. Vi har blivit en ganska stor familj med Ären, eller rÀttare sagt har mina syskon skaffat familjer och det Àr kul att ibland kunna trÀffa alla samtidigt. I Är ska de dock resa bort till sina respektives familjer, sÄ det blir inte mycket till firande. Vi hade en julmiddag hela gÀnget igÄr istÀllet, vilket var trevligt.

SÄ... det blir bara jag och farsan typ (morsan jobbar kvÀll)... sÄ jag ska fara ivÀg till dem nu strax. Hade hellre stannat hÀr hemma och Àgnat tiden Ät musik istÀllet.

NyÄrsafton Àr dÀremot en riktigt vÀrdelös högtid. Jag hatar den riktigt passionerat. Skulle vilja Äka bort under nyÄrsafton, vill INTE vara hÀr i stan! Sitta i en liten stuga kanske, med polers och Àta och dricka gott bara.

Midsommar Àr ett annat hatobjekt.

...eller ocksÄ har jag bara haft otur hittils.

God Jul dÄ. julB.gif

Postat

Utan att vara allt för religös sÄ önskar jag er istÀllet en GOD GUD..

kRAMAR yNOT

Postat
Hade hellre stannat hÀr hemma och Àgnat tiden Ät musik istÀllet.

WORD! Sugigt för mig för jag sitter hemma och skulle gÀrna göra musik men mitt ljudkort Àr pÄ reparation =/

NyÄrsafton Àr dÀremot en riktigt vÀrdelös högtid. Jag hatar den riktigt passionerat. Skulle vilja Äka bort under nyÄrsafton, vill INTE vara hÀr i stan! Sitta i en liten stuga kanske, med polers och Àta och dricka gott bara.

Midsommar Àr ett annat hatobjekt.

Jag kan nĂ€mna nĂ„gra till 😉 PĂ„sk och Lucia 😏😄 Visserligen intrĂ€ffar Lucia under Julen men jag har alltid sett pĂ„ det som en separat högtid/lĂ„gtid

...eller ocksÄ har jag bara haft otur hittils.

DĂ„ har vi haft otur tillsammans 🙂 Detta Ă€r ju trots allt en tid av nĂ€rhet 😎😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.