Jump to content
Annons

Angel


  

5 röster

  1. 1. Angel

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      1


Recommended Posts

 LÅTNAMN: Angel

 ARTIST/GRUPP: Egghuvud

 GENRE: Vuxenfilmssoundtrackstechno

 LÅTLÄNGD: 3.53

 KOMPOSITÖR: egget himself

 INSPELNINGSÅR: tja nyss liksom

 FORMAT: mp3

 LÅTLÄNK:soundclick

Tja vad säger ni bra eller a..s

Blev lite speedad på gitarr där, men jag lät det vara trots lite missade toner och så. Lite gammal fritidsgårdssound på tyckte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 år senare...

Santana i rymdåldern? imponerande gitarr 😉 Men blir inte riktigt engagerad - kanske lite för snyggt? för välpolerat? slickt ? mera skit under naglarna tack...eller blir jag lurad av gitarren? synten? intressant blandnig av gitarr och synt faktiskt. Men jag skulle nog föredra gitarren utan synt och med mer rytmer...mer blod....

Edit: oj såg att detta var en riktigt gammal låt, men anyways...

Rockypop

Redigerat av Rockypop
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Egghuvud 😎 ..intressant experiment..spretigt men ändå på ngt sätt intresssant..känner mig lite ambivalent inför om jag tycker den är bra..känns ngt för spretigt..är det stön från ngn film du har samplat o förvrängt!?..gitarrerna stör mig bitvis..lite för stökigt för mig..eller så är det för tidgt på dagen som jag lyssnat på den 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med lite respons ett år senare. Jag länkade nog bara om den för att jag hade grälat lite med burning sven (no hard feelings). Han sade något i stil med att vissa kommenterade utan att lägga upp egna grejor.

Hmm. Jag är så otroligt inproduktiv i alla bemärkelser.

Vet inte hur den skulle låta idag. Får väl snart komma med något nytt.

Tack för kommentarer ialla fall. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena BS här 😛 ska försöka ta en riktig lyssning på din låt så fort det går kollade lite lätt på den i lofi på din Sound Click, skrev på din messagboard där. Så där lite snabbt och i lofi så lät det bra, inte min stil riktigt men jag tycker nog att det lät spännande helt klart.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Har lyssnat lite mera och det låter mycket kompetent överlag måste jag säga. Inte på nått sätt nyskapande men spännande. Som låt blir det dock lite väl mycket racerbil över det här, det känns som öppna spjäll full fart från början till slut.

Men jag tror att det här stycket skulle kunna fungera bra som filmmusik, givetvis då i bakgrunden av "rätt" händelseförlopp/scen.

Kort sagt bra jobbat, gör du musik i nån annan gengre så skulle det vara skoj att få lyssna lite.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...