Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter just nu med ett projekt där baskaggen låter väl dovt så jag tänkte ge den lite klick genom att drubba den med en annan baskagge. Därför använder jag nu audio to score och det funkar utmärkt. Men jag får just nu sitta och flytta all midiinformation till rätt ställe. Eftersom allt lägger sig huller om buller. Hur ställer man in så allt hamnar på t.ex. C1? Det finns ju inställningar angående treshold, attack m.m, men jag frstår mig inte riktigt på hur man ska göra för att få all midiinformation på C1, som jag vill just nu.

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

(drubba?)

Jag gör på exakt samma sätt som du när jag triggar, sen markerar jag allting i eventlist, håller in alt och drar ner det i botten, så alla noter blir C-2. sedan transponerar jag i arrange till den sampling jag vill ha (eller så kan dra upp alla noter när man ändå markerat dem).

Ärligt talat så vet jag inte om det finns något sätt att få dem till samma ton genom audio to score, antar att det inte gör det eftersom audio to score också är till för att kunna tex planka en basgång till midi?

Man ska kunna få ut noter ur en groovetemplate, testa att göra audio to midi groovetemplate om du inte redan gjort det...

Redigerat av Elof
Postat
(drubba?)

Jag gör på exakt samma sätt som du när jag triggar, sen markerar jag allting i eventlist, håller in alt och drar ner det i botten, så alla noter blir C-2. sedan transponerar jag i arrange till den sampling jag vill ha (eller så kan dra upp alla noter när man ändå markerat dem).

Ärligt talat så vet jag inte om det finns något sätt att få dem till samma ton genom audio to score, antar att det inte gör det eftersom audio to score också är till för att kunna tex planka en basgång till midi?

Man ska kunna få ut noter ur en groovetemplate, testa att göra audio to midi groovetemplate om du inte redan gjort det...

Dubba menar jag såklart. Eller ja trigga som det också heter.

Jag ska testa det du tipsar om 😄

Elof (oregistrerad)
Postat
Vet inte om jag förstår er rätt men det borde väl gå att göra i transformfönstret? 😆

Göra om alla noter till samma eller trigga trummor?

Postat
Jag gör på exakt samma sätt som du när jag triggar, sen markerar jag allting i eventlist, håller in alt och drar ner det i botten, så alla noter blir C-2.

Hmm hur går det till? När jag markerar allting och sedan drar ner så hamnar de ju inte alla på C-2, de följer ju med och hamnar fortfarande på samma avstånd som de var tidigare. Då måste man ju ändå sitta för hand och dra de "toner" som ligger fel

Postat
Vet inte om jag förstår er rätt men det borde väl gå att göra i transformfönstret? 🙂

Jo jag tror du har rätt, hittade precis dit och där ska man ju kunna transponera midinoterna. Men jag förstår itne riktigt alla isntällningar. Hittar inte något som gör att alla midinoter hamnar på samma ton.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.