Jump to content
Annons

Red Hot Chili Peppers


ViktorDenStore

Recommended Posts

Ja, var det någon mer än jag som var och såg dem igår eller i förrgår? 🙂

Jag var igår och kollade och min åsikt är att det var skitbra men förbandet sög stenhårt och konserten var lite för kort. Slut redan vid 23-tiden. =/

Bortsett från de två små missarna så var allt jääävligt bra.

Flea och Chad är mina favoriter helt klart. Vilket driv och vilket ös de har. 🙂

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MrPhil (oregistrerad)

Kul! Tyvärr missade jag denna konsert - för dåligt med pengar inför julen.... 😄

Hörde två dåliga recensioner, så det var kul att du tyckte motsatsen!

Invändningarna var att det var för mycket funk/jammande o för lite hits.

Vad tyckte du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Tyvärr missade jag denna konsert - för dåligt med pengar inför julen.... 😄

Hörde två dåliga recensioner, så det var kul att du tyckte motsatsen!

Invändningarna var att det var för mycket funk/jammande o för lite hits.

Vad tyckte du?

Att det va möe funk/jammande tyckte jag var det som var bäst med konserten! Det finns andra band för de som gillar allsångspop, typ Britney Spears...

Tycker det är orättvist att kalla förbandet för dåligt. Lyssnade in mig lite på dem innan jag gick på konserten och tycker felet låg i att ljudkvaliten när de spelade var så dålig att det inte gick att föra vad som hände på scen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker dom var lite introverta bitvis, och det här med att snacka med trummisen mellan låtarna. Fan, ett hobbyband, visst, men RHCP borde veta bättre. Dom antydde en viss trötthet kan man säga. Jammandet var bra bitvis, men när dom funkar till det rejält då blir det rätt tjatigt. Give it away är ju en skitlåt helt enkelt. Och trumsolo....fan...kom igen....man anade ju att Chad skulle sätta igång med nåt sånt redan när man såg den blå overallen. Liiite off target där.

Men annars var det skitbra. Dom borde satsa mer på det melodiösa, och i dom låtarna fick dom till det rejält emellanåt. Jag tyckte det var väldigt bra under tiden, men i efterhand så blir det väl en 2,5 i betyg kanske. Det var ju inte som Live at Slane Castle precis. Men i alla fall. Frusciante är ju alltid bäst. I tidningarna sågade dom hans sololåt som han körde under konserten. Helt obegripligt.

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Tyvärr missade jag denna konsert - för dåligt med pengar inför julen.... 😆

Hörde två dåliga recensioner, så det var kul att du tyckte motsatsen!

Invändningarna var att det var för mycket funk/jammande o för lite hits.

Vad tyckte du?

Jag gillade att de funkade till det. Jag hade gärna hört mer av det.

Snow Brigade: Jag tycker gitarristen är den som är minst intressant 😕 Han spelar gitarr... inte mycket mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker gitarristen är den som är minst intressant 😳 Han spelar gitarr... inte mycket mer.

Han är ju urcool! Grymt skön är han verkligen, härlig stil - både musikaliskt och "klädigt".

Fast har svårt för när han sjunger på "live at Slane".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker gitarristen är den som är minst intressant 😳 Han spelar gitarr... inte mycket mer.

Han är ju urcool! Grymt skön är han verkligen, härlig stil - både musikaliskt och "klädigt".

Såg ett gigg på tv för ett par månader sedan.

Jag tycker också att gitarristen är grymt bra. Han gör det mesta rätt.

Sen att han brukar köra med strata gör inte saken sämre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jammandet var bra bitvis, men när dom funkar till det rejält då blir det rätt tjatigt. Give it away är ju en skitlåt helt enkelt.

Say What?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast har svårt för när han sjunger på "live at Slane".

Lyssna på kören i By the way, det är han som trycker fart i hela refrängen på den spelningen.

Hans solosång på Live at Slane är ju lite speciell kan jag hålla med om. Rätt mysko falsett. Men det är ju Frusciante. Det hade inte blivit bra om du eller jag hade sjungit så. Men karln har ju pondus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jammandet var bra bitvis, men när dom funkar till det rejält då blir det rätt tjatigt. Give it away är ju en skitlåt helt enkelt.

Say What?

Givrrd awej givrrd awej givrrrrd aweeeej naaauuuu 😆😉

Give it away är ju grym och lätt en av Red Hots 10 bästa låtar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var också där på måndagen. Jag tänkte faktiskt under konserten , att det här kommer inte recensenterna att gilla. Dvs alla långa solo- och jam-partier. Men att gå på RHCP för mig är mer som att gå på jazzklubb. Hela grejen bygger mycket på improvisation och musikalitet. Det är så befriande skönt att verkligen höra en grupp som är 100% live. Inga förinspelade loopar och syntar där inte.

Dom körde mest material från "Stadium" samt ganska mycket äldre låtar från "Blood Sugar..". Personligen hade jag gärna hört några låtar från One Hot Minute som är en grym skiva. men Fruciante var ju inte med på den, vilket kanske är en förklaring.

Man kanske kunde ha väntat sig lite mer publikkontakt etc. Dom är ju inga Robbie Williams direkt. Men att ge RHCP en etta när man t ex ger Raymond & Maria en trea är ju helt f**ing obegripligt. Det är ju en helt annan planet. Finns det nån som helst baktanke med betygen i kvällstidningarna????

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Men att ge RHCP en etta när man t ex ger Raymond & Maria en trea är ju helt f**ing obegripligt. Det är ju en helt annan planet. Finns det nån som helst baktanke med betygen i kvällstidningarna????

Äh Nunstedt är en nolla som bara gillar musik om den är syntetisk.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Give it away är ju en skitlåt helt enkelt

...och du går på en Red Hot Chili Peppers-konsert?

😱😆

Det är inte alls konstigt. Av hela deras funkträsk så är det oftast bara den låten dom kör som är mer eller mindre renodlad. Det slinker ju in en och annan till emellanåt, men det mesta är ändå rätt blandat. Ta "Around the world" t ex, den har ju funkelement i sig, men är väldigt melodiös, driven och pop-rockig.

RHCP lägger ju funken mer och mer i skymundan, men av nån anledning ska dom alltid dra Give it away. Jag kommer aldrig begripa det. Oerhört irriterande låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Give it away är ju en skitlåt helt enkelt

...och du går på en Red Hot Chili Peppers-konsert?

😏😄

Det är inte alls konstigt. Av hela deras funkträsk så är det oftast bara den låten dom kör som är mer eller mindre renodlad. Det slinker ju in en och annan till emellanåt, men det mesta är ändå rätt blandat. Ta "Around the world" t ex, den har ju funkelement i sig, men är väldigt melodiös, driven och pop-rockig.

RHCP lägger ju funken mer och mer i skymundan, men av nån anledning ska dom alltid dra Give it away. Jag kommer aldrig begripa det. Oerhört irriterande låt.

Det är ju en grupp som är under konstant evolution, eller rättare sagt så är Frusciante det iaf. Blood sugar är en milstolpe inom musiken. Soundet är helt orginellt och även om vi är vana vid låtarna nu så slog albumet ner som en blixt från ovan när det släpptes. Den var riktigt rå, och det var också medlemarna i bandet på den tiden vilket märks i den skarpa, punchiga och relativt enkla musiken.

Det ljud vi hör idag är helt annorlunda, på det sättet att Frusciante är mer självsäker och vågar föra musiken dit han vill, alltså blir det lite mer californication över det hela. Och detta är tydligen något som kidsen verkar gilla. Efter att ha blivit helt sågad på by the way så har nu Flea på stadium fått höras lite mer och det är han som står för 99% av det funk som finns i låtarna idag.

Give it away är en av deras favoriter, så det är inte så konstigt att den spelas till höger och vänster. Det hade som nån nämnde varit riktigt roligt och höra dem spela en och annan Navarro låt också, bara för oss då som var födda när one hot minute släpptes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Give it away är ju en skitlåt helt enkelt

...och du går på en Red Hot Chili Peppers-konsert?

😉😄

Det är inte alls konstigt. Av hela deras funkträsk så är det oftast bara den låten dom kör som är mer eller mindre renodlad. Det slinker ju in en och annan till emellanåt, men det mesta är ändå rätt blandat. Ta "Around the world" t ex, den har ju funkelement i sig, men är väldigt melodiös, driven och pop-rockig.

RHCP lägger ju funken mer och mer i skymundan, men av nån anledning ska dom alltid dra Give it away. Jag kommer aldrig begripa det. Oerhört irriterande låt.

Det är ju en grupp som är under konstant evolution, eller rättare sagt så är Frusciante det iaf. Blood sugar är en milstolpe inom musiken. Soundet är helt orginellt och även om vi är vana vid låtarna nu så slog albumet ner som en blixt från ovan när det släpptes. Den var riktigt rå, och det var också medlemarna i bandet på den tiden vilket märks i den skarpa, punchiga och relativt enkla musiken.

Det ljud vi hör idag är helt annorlunda, på det sättet att Frusciante är mer självsäker och vågar föra musiken dit han vill, alltså blir det lite mer californication över det hela. Och detta är tydligen något som kidsen verkar gilla. Efter att ha blivit helt sågad på by the way så har nu Flea på stadium fått höras lite mer och det är han som står för 99% av det funk som finns i låtarna idag.

Give it away är en av deras favoriter, så det är inte så konstigt att den spelas till höger och vänster. Det hade som nån nämnde varit riktigt roligt och höra dem spela en och annan Navarro låt också, bara för oss då som var födda när one hot minute släpptes.

Håller till fullo med.

Jag tillhör dom som skulle klagat efter en RHCP-koncert där dom inte kör Give it away eller nån annan dänga från Blood Sugar Sex Magic-tiden.

(Off-topic:)

...och där har vi problemet för gamla band. Halva publiken vill höra gamla låtar medan nytillkomna lyssnare vill höra sina nya favoriter. Och bandet själva vill bara spela senaste skivan....

Redigerat av milton
Link to comment
Dela på andra sajter

Invändningarna var att det var för mycket funk/jammande o för lite hits.

Det är väl bara bra? 😉

Skulle nog jag tyckt i alla fall 😄

Kom tillbaka när du har sett Mars Volta jamma i två timmar...

För övrigt så är John Frusciante en helt fantastisk gitarrist, speciellt på hans soloplattor.

Link to comment
Dela på andra sajter

jupp, var i Globen 12/12. skitdåligt arrangerat, kasst förband å för att inte tala om den ointresserad stockholmspubliken! 😄 men banden i mitt hjärta gjorde (nästan) allt rätt =) saknade dock Under the bridge, around the world och lite låtar från Stadium. men vad fan är kvällstidningarnas problem?? dom kan inte vart på samma konsert som jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Invändningarna var att det var för mycket funk/jammande o för lite hits.

Det är väl bara bra? 😕

Skulle nog jag tyckt i alla fall 😮

Kom tillbaka när du har sett Mars Volta jamma i två timmar...

För övrigt så är John Frusciante en helt fantastisk gitarrist, speciellt på hans soloplattor.

Förutom precis i "introt" av konserten så vare ju assköna grejer de gjorde!

Volta alltså! 🙂

EDIT: Jag menar inte att introt var dåligt utan mest bara långt. man ville ju att de skulle komma igång liksom! 😄

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...