Jump to content
Annons

Byta från VST 5.1 till SX3


hertingen

Recommended Posts

Hej!

Jag har suttit några år med Cubase VST 5.1 nu och börjar bli lite sugen på att uppgradera till något av SE/SL/SX3. Det jag undrar är om ljudkvalitén är bättre i SE/SL/SX3 verisionerna än vad det är i VST 5.1? Eller om ljudkvalitén enbart har att göra med vilket ljudkort man har?

Sen undrar jag också om det går att importera gamla projekt och låtar man gjort i Cubase VST 5.1 till nya Cubase SE/SL/SX3?

Tacksam för svar.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Ljudkvalitén i mjukvaran är nog försumbart bättre.

Kvalitén sitter mer i ljudkortet skulle jag gissa.

Det borde att få in VST 5.1 in i SX.

Värre var det med Cubase filer från Atari och dvs dem var från hedenhös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att vissa automations-prylar inte alltid följer med, men i övrigt ska det inte vara några problem.

...fast SX3 är ju inte det nya - utan det är Cubase 4... 😛

- och som sagt, så är skillnaden i ljudkvalitet mikroskopisk om det alls finns någon. Orsaken till att det förekommer rykten om att det är stor skillnad i ljudkvalitet mellan Cubase-versioner, är att det för flera år sedan kom en uppdatering där ljudmotorn var buggig och därför lät betydligt sämre än alla andra versioner som har funnits - både före och efter. Uppdateringen byttes snabbt ut till en som fungerade som den skulle, men ryktet spreds fort ändå... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...